خبرگزاری کار ایران

درستی در گفت‌وگو با ایلنا؛

کرونا تقاضای گوشی را ۲۵ درصد افزایش داد/ فعلا هیچگونه ثبت سفارشی صورت نمی‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۷۲۹

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی تصویری و تلفن اظهار داشت: افزایش تقاضا به دنبال برگزاری کلاس‌های آنلاین مدارس و دانشگاه‌ها، عدم واردات این کالا در 2 ماه اخیر و کاهش تولید شرکت‌های تولیدکننده از دلایل اصلی افزایش قیمت 20 تا 25 درصدی گوشی‌های تلفن همراه در بازار است.

ابراهیم درستی در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص افزایش قیمت گوشی‌های تلفن همراه در بازار، گفت: باتوجه به آنکه درحدود 99 درصد گوشی‌های تلفن موجود در کشور وارداتی است، بنابراین افزایش نرخ ارز از دلایل اصلی افزایش قیمت این کالا در بازار است، از طرف دیگر افزایش تقاضا به دنبال برگزاری کلاس‌های آنلاین مدارس و دانشگاه‌ها، عدم واردات این کالا در 2 ماه اخیر و کاهش تولید شرکت‌های تولیدکننده از دلایل اصلی افزایش قیمت 20 تا 25 درصدی گوشی‌های تلفن همراه در بازار است.

وی خطاب به شرکت‌های توزیع کننده نیز گفت: از تمام شرکت‌های توزیع کننده تقاضا داریم تا توزیع و فروش گوشی‌های تلفن همراه را با کمترین سود انجام دهند تا مصرف کننده با قیمت پایین‌تر این کالا را دریافت کند.

 درستی افزایش قیمت بیش از 25 درصدی گوشی‌های تلفن همراه را تخلف بیان کرد و ادامه داد: افزایش بیش از این مقدار بیشتر توسط فروشندگان بدون پروانه کسب صورت می‌گیرد و درصورت مشاهده با آنها برخورد خواهیم کرد.

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی تصویری و تلفن در خصوص پیش‌بینی کاهش قیمت گوشی‌های تلفن همراه نیز گفت: این مسئله تابع میزان عرضه و تقاضا و نرخ ارز است. بنابراین اگر میزان تقاضا و نرخ ارز به تعادل دست یابد، امیدواریم قیمت این کالا به ثبات برسد.

وی ادامه داد: درحال حاضر مشکل اصلی عدم توانایی ثبت سفارش با هر نوع از ارزها اعم از نیمایی، حاصل از صادرات و حتی آزاد است؛ گشایش اعتباری انجام نشده و درحال پیگیری برای رفع این مشکل هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز