خبرگزاری کار ایران

لاهوتی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

دستورالعمل اجرایی شرایط بازگشت ارز سال ۹۸ ابلاغ نشده است/ عدم بازگشت ریالی از مالیات بر ارزش افزوده صادرات سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۵۱۵

رییس کنفدراسیون صادرات ایران اظهار داشت: صادرکننده‌ای که سال ۹۸ کالا صادر کرده و ارز آن را نیز واریز کرده است هنوز نتوانسته مالیات بر ارزش افزوده خود را دریافت کند چراکه دستورالعمل اجرایی آن صادر نشده است. بنابراین تا زمانی که بانک مرکزی شرایط رفع تعهد ارزی را اعلام نکند مالیات مسترد نخواهد شد و به همین دلیل برای صادرات سال ۹۸ تاکنون حتی ۱ ریال هم مسترد نشده اشت.

محمد لاهوتی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه رفع تعهد ارزی سال ۹۸ همانند سال گذشته است، گفت: تا زمانی که بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی رفع تعهد ارزی صادرات سال ۹۸ را ابلاغ نکند، سازمان امور مالیاتی قادر به استرداد مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود.

 وی با اشاره به جلسات متعدد برگزار شده‌ اسفند تا فروردین ماه، گفت: شرایط تا به امروز فرقی نکرده است و طی چندین جلسه‌ای که برگزار شد، پیشنهادهایی از سوی بانک مرکزی ارایه شد  که مورد نظر بخش خصوصی، وزارت صمت و گمرک نبود.بنابراین طی جلسه‌ای که با بانک مرکزی و با حضور همه دستگاه‌ها برگزار و پیشنهاداتی مطرح شد.

لاهوتی تشریح کرد: نهایتا بانک مرکزی موافقت نمود شرایط بازگشت ارز سال ۹۸ بدون تغییر  همانند سال ۹۷ باشد،  اما هنوز دستورالعمل اجرایی آن ابلاغ نشده و تا زمانی که دستوالعمل اجرایی آن ابلاغ نشده است، به طور قطع نمی‌توان در مورد چگونگی رفع تعهد ارزی سال ۹۸ نظر داد.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران د رخصوص آخرین وضعیت و رایزنی‌ها در مورد استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان نیز گفت: قانون برنامه ششم، پنجم و رفع موانع تولید برای استرداد مالیات بر ارزش افزوده به صورت یک ماه پس از صدور کالا تعیین تکلیف کرده است، اما متاسفانه دولت این موضوع را در بودجه سنواتی سال ۹۸ و ۹۹ منوط به برگشت ارز حاصل از صادرات کرده است.

لاهوتی تشریح کرد: به معنای دیگر دولت استرداد مالیات را جزئی از مشوق‌ها و معافیت‌های مالیات صادراتی در نظر گرفته و چون این پیشنهاد به تصویب مجلس رسیده، بر طبق قانون برنامه و بودجه که قانون موقت یک ساله است، اختیار استرداد مالیات بر ارزش افزوده از وظایف امور سازمان امور مالیاتی خارج شده و تا زمانی که بانک مرکزی برگشت ارز را تایید نکند، سازمان امور مالیاتی قانونا امکان پرداخت آن را ندارد.

وی افزود: حتی صادرکننده‌ای که سال ۹۸ کالا صادر کرده و ارز آن را نیز واریز کرده است هنوز نتوانسته مالیات بر ارزش افزوده خود دریافت کند چراکه دستورالعمل اجرایی آن صادر نشده است. بنابراین تا زمانی که بانک مرکزی شرایط رفع تعهد ارزی را اعلام نکند مالیات مسترد نخواهد شد و به همین دلیل برای صادرات سال ۹۸ تاکنون حتی ۱ ریال هم مسترد نشده اشت .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز