خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارتباطات خبر داد:

آغاز طرح «۱۱ کیلومتر سفر در خانه به میراث فرهنگی جهان» از ماه رمضان/ ابنیه تاریخی به واقعیت مجازی مجهز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۸۸۱

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز طرح 11 کیلومتر سفر در خانه به میراث فرهنگی جهان از ابتدای ماه رمضان خبر داد و گفت: به زودی ابنیه تاریخی کشور به واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده مجهز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر ناظمی امروز در نشست خبری رونمایی از سامانه 11 هزار کلیومتر در خانه (سفر به میراث جهان) که در محل کاخ گلستان برگزار شد با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا بسیاری از کارها از جمله گردشگری را تحت تاثیر قرار داده است و کشورهای مختلف دنیا برای بهره‌مندی مردم از این گونه خدمات دست به اقداماتی مانند ایجاد امکان بازدید آنلاین از موزه‌ها زده‌اند.

وی ادامه داد: ما نیز برای نشان دادن میراث فرهنگی و تاریخی ارزشمند خود در شرایط شیوع کرونا با همکاری سازمان میراث فرهنگی دست به اجرای طرح« 11 کیلومتر سفر در خانه به میراث فرهنگی جهانی» زده‌ایم.

ناظمی با تاکید بر اینکه این 11 کیلومتر سفر شامل بسیاری از اماکن میراث فرهنگی و تاریخی جهان می‌شود افزود: در این طرح علاوه بر سازمان میراث فرهنگی بخش‌های خصوصی متعددی از جمله شرکت رایتل، آپارات و تیبا و همچنین شرکت مارکوپولو ما را در این امر یاری کرده‌اند.

وی درباره چگونگی اجرای این طرح اظهار کرد و گفت: در این طرح یک ماشین سیار در مکان‌های مختلف به پوشش برنامه می‌پردازد و بازدید کاربران به صورت تعاملی خواهد بود به این معنی که اگر بازدید کننده سئوالی داشته باشد می‌تواند از راهنما به صورت آنلاین بپرسد و راهنما به طور کامل سئوالات را پاسخ می‌دهد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات همچنین از اجرای طرحی دیگر با عنوان تجهیز کردن ابنیه تاریخی به تکنولوژی‌های جدید در آینده نزدیک خبر داد و گفت:‌ ابنیه تاریخی به تکنولوژی جدید مجهز شده تا با کمک واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده اطلاعات را به صورت کاملا در اختیار بازدیدکننده قرار دهد.   

ناظمی تاکید کرد که طرح 11 هزار کیلومتر در خانه سفر به میراث جهان در آپارات گفت: این طرح در آپارات و پلتفرم‌های اشتراکی نمایشی است و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به این پلتفرم‌های به بازدید از میراث فرهنگی ایران و سایر نقاط جهان بپردازد.

وی در پایان سخنان خود زمان آغاز اجرای این طرح را ابتدای ماه رمضان اعلام کرد.

ناظمی در پایان سخنان خود گفت: طرح 11 کیلومتر سفر به میراث فرهنگی جهانی در مدت یک ساعت و نیم برنامه زنده پخش خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز