خبرگزاری کار ایران

فتاح:

هیچ اقدام موازی با دولت انجام نشده است/ بخشیدن اجاره بهای املاک تجاری بنیاد در اردیبهشت‌ماه/ تشریح جزییات حمایت از اقشار آسیب‌دیده

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۱۰۹

رییس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: سیاست رهبری مبنی بر جهش تولید را دنبال می‌کنیم و از آن غافل نیستیم چراکه غفلت از آن برنامه‌های حمایتی در دوران کرونا را محقق نمی‌کند. از همن روی اولین اقدام ما بخشش اجاره بهای املاک بود که اعلام کردیم اجاره دو ماه را می‌بخشیم. همچنین امروز بررسی کردیم و اعلام کردیم اجاره بهای املاک تجاری بنیاد در اردیبهشت ماه هم بخشیده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، پرویز فتاح در نشست خبری امروز  درباره عملکرد بنیاد مستضعفان در ایام کرونا اظهار داشت: از بدو شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفندماه، آماده همکاری با دولت بودیم و جلسه‌ای با وزیر بهداشت داشتیم و با ستاد مبارزه با کرونا در ایران و تهران برنامه مشخص شد.

وی با بیان اینکه این اقدامات بدون تعطیلی ادامه داشت، گفت: تمام اقدامات با همکاری مستقیم دولت و ستاد مبارزه با کرونا بوده است و جلساتی با دکتر جهانگیری و رییس دفتر رییس جمهوری داشتیم و کاتبا دو بار گزارشی برای رییس جمهور ارسال کردم.

اطلاع دولت از تمام اقدامات بنیاد

رییس بنیاد مستضعفان با اشاره با همکاری با سایر نهادها از جمله کمیته امداد و نهادهای دولتی تاکید کرد: هیچ کار موازی با دولت انجام نشده است و دولت برای انجام تمام برنامه‌ها مطلع بوده است.

وی با بیان اینکه بنیاد با تمام امکانات وارد شده است، ادامه داد: تا پایان بحران کرونا و پایان تبعات اقتصادی در کنار دولت خواهیم بود.

فتاح ادامه داد: سیاست رهبری مبنی بر جهش تولید را دنبال می‌کنیم و از آن غافل نیستیم چراکه غفلت از آن برنامه‌های حمایتی در دوران کرونا را محقق نمی‌کند. اولین اقدام ما بخشش اجاره بهای املاک بود که اعلام کردیم اجاره دو ماه را می‌بخشیم. همچنین امروز بررسی کردیم و اعلام کردیم اجاره بهای املاک تجاری بنیاد در اردیبهشت ما هم بخشیده خواهد شد.

وام ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی برای افراد آسیب‌دیده

وی با اشاره به ارایه وام قرض الحسنه به مبلغ ۲۰۰میلیارد تومان از طریق بانک سینا و ۱۰۰میلیون از طریق صندوق ولایت گفت: تمام این وام برای افراد آسیب دیده است که سقف وام آن بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان است و سود آن از ۴ درصد کمتر است.

فتاح ادامه داد: ۴۰۰گروه جهادی در حال همکاری با بنیاد هستند و امیدواریم بتوانیم همکاری را افزایش دهیم و با کمیته امداد و بهزیستی بیشترین همکاری را داریم و تاکنون ۱۶۰میلیارد تومان به کمیته امداد و ۴۶میلیارد تومان به بهزیستی کمک شده است. البته ۵میلیارد تومان جداگانه بابت حمایت از کودکان کار به بهزیستی ارایه شده است.

پیشنهاد ارایه کارت هدیه برای ۳۸هزار زندانی

وی افزود: به شهرداری هم ۱۳میلیارد تومان کارت هدیه برای کارکنان پسماند، بهشت زهرا و‌ دستفروشان و زنان بی‌سرپرست داده‌ایم. با آقای رییسی، رییس قوه قضاییه، تعامل داشتیم و پیشنهاد دادیم برای ۳۸هزار زندانی نیازمند تا سقف ۲۰میلیارد تومان کارت هدیه در نظر گرفتیم.

رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه برای کولبران هم کارت هدیه یک میلیون تومانی ارایه کردیم که مسوولیت پرداخت آن با استانداران بوده است، ادامه داد: با تقاضای استاندار سیستان بلوچستان ۲۵میلیارد تومان نقدا برای افراد فاقد شناسنامه و مهاجران نیازمند نیز ارایه شد. همچنین برای ملوانان و قایق‌های مسافری در استان بوشهر کارت هدیه یک میلیون تومانی پرداخت کردیم و به هر تعداد که نیاز بوده مبلغ مورد نظر را پرداخت کردیم.

کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی برای تمام ساکنان سه جزیره کشور

وی ادامه داد:  همچنین برای تمام ساکنان جزایر لارک، هرمز و هنگام کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی ارسال شد، در استان قم ۷ میلیارد تومان برای نیازمندان پرداخت کردیم. همچنین برای خیریه‌های مهمی مانند کهریزک بسته‌های حمایتی پرداخت شد. ۱.۵میلیون تن الکل و ماسک تولید کردیم و رایگان در اختیار مردم قرار گرفت.

امسال هر تعداد شرکت که بتوانیم را وارد بورس می‌کنیم

فتاح با بیان اینکه در بورس فعال هستیم و در حال حاضر ۳۲شرکت بورسی داریم، ادامه داد: بورس ایران وضعیت خوبی دارد. امسال هر تعداد شرکت که بتوانیم را وارد بورس می‌کنیم اما ورود به بورس هم ضوابطی دارد که باید بتوانیم این شرایط را داشته باشیم.

وی ادامه داد: سیاست ما فروش سهام در بازار بورس است و‌ نه اینکه در بازار آزاد بدون شرایط رقابتی واگذار شود.

آماده ارایه بسته حمایتی به روزنامه نگاران هستیم

فتاح با بیان اینکه همینجا اعلام می‌کنیم که آماده کمک به اهل رسانه هستیم، گفت: آماده ارایه بسته حمایتی به روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه هستیم. هنوز از وزارت ارشاد در این باره موضوعی منعکس نشده است اما اگر نهادها در این باره نیازی را به ما اعلام کنند هم در قالب تسهیلات و هم روش‌های دیگر آماده کمک هستیم.

آغاز پرداخت وام قرض‌الحسنه از هفته جاری/ امکان ارایه وام بدون ضامن

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین با اشاره به شرایط افراد برای وام قرض‌الحسنه 5 میلیون تومانی اظهار داشت: برنامه ما ارائه این وام با سود صفر درصد بود اما نظام بانکی دچار آسیب می‌شد، از این رو سود کمتر از 4 درصد در نظر گرفته شد و از این هفته پرداخت‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه همه اقشار برای دریافت این وام سهمیه‌بندی شده‌اند، گفت: سقف این وام 5 میلیون تومان است که در موارد استثنا به 10 میلیون تومان هم می‌رسد. شرایط مورد نیاز برای دریافت این وام یک ضامن است که البته اگر هم افراد موفق به معرفی ضامن نبودند، بدون ضامن هم این وام ارائه می‌شود.

فتاح درباره کمک به کودکان کار اظهار داشت: مسئول این موضوع ما نیستیم و متولی این قشر، بهزیستی است که 5 میلیارد تومان بسته حمایتی برای این قشر در نظر گرفته‌ایم.

وی درباره شفاف‌سازی‌های بنیاد مستضعفان اظهار داشت: بالاترین شفاف‌سازی این است که شرکت‌های خود را وارد بورس کرده‌ایم و این روند در سال جاری ادامه خواهد داشت.

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین درباره کارت هدیه یک میلیون تومانی تاکید کرد: مردم باید بدانند این کارت هدیه برای خرید است تا مشکلات اقشار نیازمند به حداقل برسد.

در حال حاضر نمی‌توانم گزارش گردش مالی بنیاد مستضعفان را ارائه دهم

فتاح در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر میزان گردش مالی بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد مستضعفان به صورت شرکتی اداره می‌شود و ما در استان‌های مختلف اداره کل نداریم و از آنجایی که به دلیل شرایط کرونا مجامع شرکت‌ها با تاخیر برگزار می‌شود، بنابراین نمی‌توانم در حال حاضر گزارشی از گردش مالی بنیاد مستضعفان ارائه دهم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز