خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا:

انجام سومین مرحله ثبت‌نام مسکن‌ ملی به شرط تامین زمین/ امکان واریز اینترنتی آورده متقاضیان

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۶۶۳

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هر چند تعهد وزارت راه و شهرسازی ساخت 400 هزار واحد مسکونی است اما با تکمیل ظرفیت هم تولید مسکن را ادامه می دهیم.

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ادامه پروژه مسکن ملی پس از اتمام ظرفیت 400 هزار واحد مسکونی تعهد داده شده، گفت: پروژه مسکن ملی با ساخت 400 هزار واحد طراحی شد که البته براساس قراردادهایی که با چند دستگاه و وزارتخانه منعقد کردیم، میزان ساخت واحد مسکونی در این برنامه افزایش یافت.

وی افزود: همچنین در دو مرحله ثبت‌نامی مسکن ملی یک میلیون و 600 هزار نفر متقاضی شرکت در این طرح بودند که 240 هزار نفر متعلق به ثبت‌نام‌های مرحله اول هستند که پالایش‌های آن به پایان رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در مرحله دوم یک میلیون و 360 هزار نفر ثبت‌نامه کردند، گفت: هنوز پالایش‌های مرحله دوم انجام نشده است اما براساس تجربه قبلی، احتمال ظرفیت موجود (400 هزار واحد) با اتمام فرایند ثبت‌نام مرحله دوم تکمیل می‌شود.

محمودزاده تاکید کرد: اما یکی از استراتژی‌های وزارت راه و شهرسازی این است که تولید مسکن به صورت مستمر ادامه پیدا کند. بنابراین هرچند تعهد ما ساخت 400 هزار واحد بود اما تا زمانی که اراضی مورد نیاز تامین شود، ساخت و ساز مسکن ملی ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: بنابراین به شرط تامین اراضی مورد نیاز در هر استان، مرحله سوم ثبت‌نام‌ها انجام خواهد شد.

معاون امور مسکن و ساختمان در پاسخ به این سوال که چه تعداد از واحدهای مسکن ملی وارد مرحله اجرا شده‌اند، گفت: 210 هزار واحد مسکن ملی در مراحل مختلف اجرا هستند که 100 هزار از این واحدها در قالب وام‌های خودمالک در حال اجرا هستند.

محمودزاده افزود: همچنین اراضی ساختمان‌های دو تا چهار واحده به متقاضیان ارائه شده تا با نظارت بنیاد مسکن توسط خودشان ساخته شوند که این پروژه معمولا متعلق به شهرهای کوچک است.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت میزان آورده متقاضیان گفت: پرونده حدود 50 هزار نفر از متقاضیان مرحله اول ثبت‌نام تکمیل شده و این افراد آماده معرفی به بانک هستند تا آورده خود را واریز کنند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این روند فعلا متوقف شده است تا حضور مردم در بانک‌ها به حداقل برسد.

محمودزاده از امکان واریز اینترنتی آورده متقاضیان خبر داد و گفت: همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی و بانک در تلاش هستند تا امکان واریز اینترنتی آورده‌ها را فراهم کنند تا نیازی به حضور متقاضیان در بانک‌ها نباشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز