خبرگزاری کار ایران

سخنگوی گمرک مطرح کرد:

معطلی یکماهه ۱۳۱ واگن کالای صادراتی در مرز اینچه برون/ مسدودی برخی مرزهای ایران با عراق تا۲۷ فروردین تمدید شد

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۱۰۹

سخنگوی گمرک ایران گفت: عمده کالاهای این 131 واگن که بیش از یکماه در مرز اینچه برون گلستان متوقف است، سیمان، آهن، پلاستیک، مواد شیمیایی، رنگ، کاشی و تجهیزات پلاستیکی پارک‌ها است.

به گزارش ایلنا و به نقل از گمرک ایران، روح‌اله لطیفی اظهار داشت: بعد از تصمیم دولت ترکمنستان مبنی بر ممانعت از ورود مسافران و کالای ترانزیتی و صادراتی از ایران و از پنجم اسفندماه سال 98 بیش از 131 واگن از کالاهای صادراتی پشت مرزهای کشورمان با کشور ترکمنستان متوقف مانده است و اجازه ورود به این کشور را به دست نیاورده است.
 
وی ادامه داد: از آنجا که لوکوموتیو و بوژی قطارهای راه آهن کشورهای عضو CIS به دلیل عریض‌تر بودن متفاوت با واگن‌های ایرانی است  و باید در مرز تعویض شود و کالاها هم فاسد شدنی نیستند از مسئولین دیپلماسی و راه آهن جمهوری اسلامی انتظار می رود با رایزنی با مقامات عشق آباد، مسیر ریلی اینچه برون در استان گلستان، مانند مرز سرخس در استان خراسان رضوی برای جابجایی کالاهای متوقف شده، فعال شود.

لطیفی تصریح کرد: عمده کالاهای این  131 واگن که بیش از یکماه در مرز اینچه برون گلستان متوقف است، سیمان، آهن، پلاستیک، مواد شیمیایی، رنگ، کاشی و تجهیزات پلاستیکی پارک‌ها است.

سخنگوی گمرک ایران در مورد مرزهای عراق نیز گفت :برخی مرزهای کشورمان با کشور عراق به جز مرزهای مشترک با اقلیم کردستان تا  پانزدهم آوریل برابر با بیست هفتم فروردین ماه همچنان از طرف عراقی بسته  خواهد بود.
 
وی افزود: بر اساس اعلام مقامات مرزی عراق با مدیران گمرکات مرزی کشورمان تا تاریخ اعلام شده توقف پذیرش کالا تمدید شده است. بنابراین مرزهای شلمچه، چذابه، مهران و خسروی همچنان بسته خواهد ماند.
گفتنی است مرزهای با اقلیم مانند پرویزخان، تمرچین و باشماق باز است و صادرات کالا و سوخت از این مرزها به منطقه اقلیم و عراق در حال انجام است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز