خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی:

۳ استان میزبان برف سنگین/ بارش های حجیم باران در ۶ استان

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۵۹۲

صادق ضیاییان مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز انتظار داریم اکر استان ها و نقاط کشور شاهد بارش برف و باران باشند که در بعضی از آن ها میزان بارش ها بالای ۳۰ میلی متر خواهد بود.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی  به تشریح آخرین وضعیت جوی کشور پرداخت و اظهار داشت: در تهران امروز  کمترین میزان دما ۷ درجه بالای صفر بود و روز گذشته حداکثر دما ظهر دیروز به ۱۹ درجه بالای صفر رسید.

وی ادامه داد: بر این اساس سردترین مرکز استان طی ۲۴ ساعت گذشته اردبیل و شهرکرد بود که دمای صفر درجه را تجربه کردند و گرم ترین مرکز استان هم در این مدت اهواز با دمای مثبت ۲۹ درجه بود.

ضیائیان با اعلام اینکه پیش بینی می شود امروز تقریبا در همه نقاط کشور شاهد بارش باران و برف باشیم، گفت:  این بارش ها برای فردا هم پیش بینی می شود اما استان های محدودتری را در بر می گیرد.

وی بیان داشت: امروز بارش های شدید در استان های اصفهان، قم، مرکزی، همدان، شرق لرستان، شرق خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، شمال فارس، غرب هرمزگان و جنوب کرمان، بخش جنوبی سیستان و بلوچستان و غرب استان سمنان خواهد بود که بارش ها در آن ها بالای ۳۰ میلی متر خواهد بود. در مابقی نقاط کشور هم بارندگی وجود دارد اما حجم کمتری دارند.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز انتظار می رود در چند استان شاهد بارش برف باشیم، گفت: در استان های لرستان، اصفهان و هارمحال و بختیاری انتظار می رود بارش برف را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: همچنین در بخش هایی از استان آذربایجان شرقی و اردبیل هم این انتظار بارش برف وجود دارد اما بارش های سنگین برف در استان های اصفهان، استان مرکزی و بخش هایی از استان همدان خواهد بود.

وی افزود: در این راستا در ارتفاعات رشته کوه البرز و در استان های البرز، مازندران، تهران و سمنان هم این بارش برف را می توانیم انتظار داشته باشیم.

ضیائیان در ادامه تصریح کرد: برای فردا روز دوشنبه غالبا بارش ها در شمال و شمال شرق کشور خواهد بود و شرق کشور را نیز در بر می گیرد.

وی افزود: در همین زمینه بارش های حجیم در خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، شمال خراسان جنوبی، شرق استان سمنان و استان های گلستان و مازندران انتظار خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز