خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد؛

آیا رمزارزها هژمونی دلار را می‌شکنند؟

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۰۸۰

عضو انجمن بلاکچین با بیان اینکه وزارت نیرو و بانک مرکزی باید رمزارزها را برسمیت بشناسند، گفت: این فناوری غیر قابل فیلتر است، اگر نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم بهتر است با آن همراهی کنیم و کشورمان را از فرصت‌های آن بی‌بهره نگذاریم.

عباس آشتیانی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره امکان استفاده از رمزارزها برای نقل و انتقال پول در شرایط تحریم اظهار داشت: طبق تعاریف اقتصادی پول تعاریف خاص خود را دارد، منجمله واحد شمارش، محل ذخیره و وسیله‌ای برای انجام تبادلات. اما رمزارزها وسیله‌ای برای تبادلات هستند که  براحتی جعل نمی‌شوند، قابلیت تقسیم دارند و مشکل حمل و نقل هم ندارند.

وی با بیان اینکه رمزارزها قابلیت تقسیم پذیری داشته، غیر قابل جعل بوده و قابلیت انتقال دارند، افزود: با توجه به دیجیتالی شدن بشر، سرنوشت محتومی برای استفاده از رمزارزها خواهیم داشت.

عضو انجمن بلاکچین با بیان اینکه رمزارزها می‌توانند تحریم نقل و انتقال پول و خرید و فروش کالا را نقض کنند، گفت: با گسترش پذیرش بیت کوین بعنوان واحد پولی و تبادل و با ارزش شدن آن کم کم هژمونی دلار و اقدام رئیس جمهور امریکا که توانست واحد پولی خود را بزور و بدون پشتوانه به دنیا بقبولاند و همچون یک چک بی‌محل  دنیا را بخرد، از بین ببریم. ما با با پذیرش رمزارزها و مقبولیت بین المللی آن به دلار ضربه می‌زنیم و در کل موضوع تحریم در برابر این موضوع یک مسئله جزئی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: باید رمزارزهای جهان روا را به عنوان منشا ارز برای صادر کنندگان و واردکنندگان به رسمیت بشناسیم تا تجار بتوانند شرکایی پیدا کنند که حاضر باشند با این رمزارزها که تراکنش و ارسال‌شان غیر قابل تحریم است، کار کنند.

آشتیانی با بیان اینکه وزارت نیرو و بانک مرکزی باید این رمزارزها را برسمیت بشناسند، گفت: این فناوری غیر قابل فیلتر و جلوگیری است، ماهیت غیر متمرکز دارد، اگر نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم بهتر است با آن همراهی کنیم و کشورمان را از فرصت‌های آن بی‌بهره نگذاریم.

وی ادامه داد: کشور ما مزیت نسبی و گاها مطلق تجاری در حوزه انرژی دارد و با توجه به شرایط تحریم بهترین کار این بود که این انرژی را به محصول دیگر تبدیل کنیم و با تعرفه صنعتی و عادی و به صورت شفاف از آنها مالیات دریافت کنیم و اشتباهات محاسباتی را به زور در چشم مخاطب فرو نکنیم. بهتر است اجازه دهیم با شفافیت و زمینه‌سازی کشور از درآمدهای گمرکی و مالیاتی صنعت استخراج و تامین ارز برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان از این مسیر برخوردار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز