خبرگزاری کار ایران

حجم ویدیو: ۶.۲۸M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۰۰ دانلود ویدیو

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

۹۸ درصد نقاط مسدود در محورهای لرستان ریزش‌برداری شد/ مسیر جایگزین آزادراه خرم‌آباد-پل زال اعلام شد/ قطع ارتباط با ۲۲ روستای نورآباد

کد خبر : ۸۷۷۵۹۲

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه ۹۸ درصد از ۱۵۰ نقطه مسدود در محورهای استان لرستان ریزش برداری و پاکسازی شد گفت: به محض پایین آمدن سطح آب عملیات ترمیم جاده‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، خداداد مقبلی با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های استان و برنامه‌ریزی صورت گرفته برای ترمیم راه‌های آسیب دیده پس از پایین آمدن سطح آب اظهارداشت: روز دوشنبه در استان لرستان بارندگی‌ها شروع  و به مروز زمان بر شدت بارندگی‌ها افزوده شد که باعث جاری شدن سیلاب در رودخانه‌ها شد.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح بارندگی‌ها استان لرستان با حدود ۱۵۰ میلیمتر در شهرستان نورآباد و الشتر بود افزود: این دو شهر در نزدیکی ورودی رودخانه کشکان و از طرف دیگر در مسیر‌های خرم‌آباد به سمت  پلدختر قرار دارند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: به دلیل بالا آمدن سطح آب در رودخانه کشکان به خاطر مسائل ایمنی تردد از روز گذشته، مسیر خرم آباد به پل دختر را مسدود و مسیر جایگزین ازادراه خرم ‌آباد- پل زال و از علم به پل دختر و معمولان اعلام شد.

مقبلی با اشاره به بالا آمدن سطح آب رودخانه  کشکان و تخریب دو دستگاه پل چم شهران و دو آب گفت: ارتباط روستاهایی که از طریق این دو پل برقرار می‌شد،‌ هم اکنون مسدود است. همچنین ارتباط  حدود ۲۲ روستا در شهرستان نورآباد به دلیل تخریب پل لوله‌ای قطع شده است.

وی از آماده باش کامل اکیپ‌های راهداری خبر داد و گفت: به محض پایین آمدن سطح آب، اقدامات ترمیمی بر محورهای آسیب دیده‌ با هدف برقراری دسترسی راه‌های مسدود شده آغاز می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه بیان داشت: در برخی از شهرستان‌های استان لرستان شدت بارش ها کم شده است و در حال تلاش هستیم ارتباط برخی مسیر‌های مسدود را برقرار کنیم. البته  حدود سه محور استان لرستان درگیر بارش برف هستند که گروهی از راهداران به همراه ماشین آلات با هدف برف روبی و انجام عملیات راهداری زمستانی در حال فعالیت در آن محور هستند.

مقبلی با اشاره به استقرار  ۴۰۰ نیروی راهدار و ۲۸۸ دستگاه ماشین‌آلات در قالب ۴۰ اکیپ راهداری در محورهای استان لرستان  گفت: طبق سایت‌های هواشناسی امروز تا ساعت ۳ شاهد بارش باران در استان لرستان هستیم و طبق برنامه برنامه‌ریزی با پایین آمدن سطح آب عملیات را شروع می‌کنیم.

وی با بیان انیکه « راهداران هم اکنون درحال بازگشایی محورهای مسدود بر اثر ریزش‌ها و رانش‌‌ها هستند» گفت: اکیپ‌های راهداری نسبت به بازگشایی بیش از ۱۵۰ نقطه در مسیر‌های ارتباطی بر اثر رانش و ریزش اقدام به موقع انجام داده‌اند و نزدیک به ۹۸ درصد نقاط مسدود در روز گذشته برطرف و ارتباط برقرار شد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دغدغه اصلی در استان لرستان را مدیریت آب رودخانه کشکان عنوان کرد و گفت: رودخانه پر آب کشکان با توجه به شرایط توپوگرافی و قرار داشتن در جوار محورهای مهم استان، نیازمند لاروبی مناسب است تا جاده‌های همجوار در هنگام سیلاب در امان باشند.

مقبلی فصل تابستان را فرصت مناسبی برای ساماندهی رودخانه کشکان برای انجام مطالعات با هدف ایجاد دیوارهای حفاظتی برای حفظ جسم راه خواند و تصریح کرد: با تامین اعتبار مورد نیاز و احداث این دیوار دغدغه تخریب محورهای همجوار به ویژه خرم‌اباد-پل‌دختر در زمستان سال آینده برطرف می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز