خبرگزاری کار ایران

جانشین رئیس قرارگاه حمل‌ونقل و راهداری زمستانی:

تمهیدات سازمان راهداری برای عدم انسداد راه‌های روستایی در روز انتخابات مجلس

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۷۷۸

سرپرست معاونت راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: تمامی ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها موظف هستند با همت و تلاش مظاعف راه‌های روستایی استان‌های تحت تاثیر سامانه بارشی فردا را باز نگاه دارند.

به گزارش ایلنا، رضا اکبری با اشاره به تمهیدات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در برابر سامانه بارشی پیش رو اظهار داشت: روز گذشته جلسه‌ای ستاد مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای برگزار شد که بخشی از زمان جلسه به آسیب‌شناسی انسداد محور قزوین-رشت اختصاص داده شد و در ادامه تصمیمات خوبی برای مواجهه با سامانه بارشی جدید و جلوگیری از بروز اختلال در شبکه جاده‌ای در روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی گرفته شد.

 
وی افزود: در این جلسه مقرر شد، تمامی ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها با همت و تلاش مظاعف راه‌های روستایی استان‌های تحت تاثیر سامانه بارشی فردا را باز نگاه دارند تا حوزه‌های انتخابیه، جابجایی صندوق‌های آرا و مشارکت حداکثری مردم با مشکل مواجه نشود.
 
جانشین رئیس قرارگاه حمل‌ونقل و راهداری زمستانی کشور بیان داشت: تصمیم گرفته شد تا ادارات کل استانی به تعداد مورد نیاز از ماشین‌الات بخش خصوصی استفاده کنند تا هیچ یک از ادارات کل برای مقابله با سامانه بارشی پیش ‌رو با کمبود ماشین‌آلات مواجه نباشند.
 
اکبری بر  مشارکت و همکاری بخش خصوصی با ادارات کل استانی تاکید کرد و گفت: زیبنده نیست که راه‌های روستایی منطقه‌ای به دلیل بارش شدید برف مسدود و مردم دچار گرفتاری باشند اما ماشین‌آلات شرکت‌های خصوصی در کارگاه‌ها خاموش باشند.
 
سرپرست معاونت راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: سه استان چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و لرستان که از روستاهایی متعددی برخوردار هستند، بیشتر از سایر استان‌ها تحت تاثیر سامانه بارشی قرار دارند. لذا مقرر شد از ۱۰۰ درصد ظرفیت ماشین‌الات بخش خصوصی به صورت اجاره‌ای استفاده کنند.
 
وی با اشاره به آسیب‌شناسی انجام شده در خصوص محور قزوین-رشت اظهار داشت: استان گیلان برخلاف استان مازندران که از سه محور به جنوب کشور متصل می‌شود، فقط از محور قزوین-رشت قابلیت اتصال به جنوب کشور را دارد که بنابر همین دلیل محور قزوین-رشت از لحاظ استراتژیک از اهمیت بالایی در استان گیلان برخوردار است.
 
اکبری یادآور شد: از آنجایی که آزادراه و جاده قدیم قزوین-رشت در منطقه امام زاده هاشم به هم متصل می‌شوند و تشکیل یک محور را می‌دهند، زیرساخت‌ها و معابر داخل شهر رشت نیز از نظر تاب‌آوری، توزیع ترافیک و تخلیه ترافیک باید مورد بررسی قرار گیرد.
 
جانشین قرارگاه حمل‌‌ونقل و راهداری زمستانی خاطرنشان کرد: محدوده امام‌زاده هاشم تا میدان گیل در روزهای پایان هفته همانند یک بزرگراه شهری به لحاظ حجم تردد است. همچنین میدان گیل و خیابان‌های اطراف که باید حجم ترافیک را تخلیه کند به هیچ وجه جوابگو نیست. لذا مسئولان شهری رشت باید فکری برای توسعه معابر شهری اندیشه کنند.
 
سرپرست معاونت راه‌ای روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به پیشنهادات این سازمان برای بهبود عملکرد تخلیه ترافیکی محور قزوین-رشت در شرایط خاص گفت: در شورای معاونان وزارت راه و شهرسازی چهار پیشنهاد از سوی این سازمان ارائه شد که مورد توجه قرار گرفت.
 
وی افزود: در این جلسه از سوی سازمان پیشنهاد شد؛ افزودن یک خط ترافیکی حدفاصل امام زاده هاشم تا رشت، تبدیل درگاه‌های عوارضی آزادراه قزوین-رشت به الکترونیکی، تعریض تقاطع‌های موجود و افزایش شعاع گردش قوس‌ها،‌ تغییر مشخصات هندسی میدان گیل و آزادسازی محیط اطراف برای بهبود تخلیه ترافیک مطرح شد.
 
اکبری با بیان اینکه «مشکل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در خصوص محور قزوین-رشت،‌ کمبود ماشین‌آلات نبود» یادآور شد: به رغم تمام اطلاع‌رسانی‌ها، ‌صدور اطلاعیه‌ها و هشدارها در خصوص ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی و جوی،‌ ۱۴ هزار وسیله نقلیه آن شب در محور قزوین-رشت تردد داشتند که اوج بارش‌ها و شدت برودت هوا نیز در همان منطقه بود.
 
جانشین قرارگاه حمل‌‌ونقل و راهداری زمستانی با اشاره به مقایسه وضعیت تردد در محورهای شمالی طی ۱۱ ماهه امسال نسبت مدت مشابه سال ۹۷ بیان داشت: در سه محور چالوس، هراز و فیروزکوه در استان مازندران، حد اکثر تردد‌ها ۴ میلیون تردد در سال  ۹۷ بود که در سال ۹۸ تغییر محسوسی نداشت اما در محور قزوین-رشت چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تردد سال گذشته  به ۵ میلیون ۷۰۰ هزار ترد د در سال ۹۸ رسیده بود که حکایت از رشد ۲۰ درصدی سفرها در این محور دارد.
 
اکبری در پایان از مردم درخواست کرد به هشدارها و اطلاعیه‌ها توجه کامل داشته باشند و در زمان کولاک و برف شدید از انجام سفرها خودداری کنند. از طرفی در نظر داشته باشند که در زمان اعلام انسداد محور از جناب پلیس ماشین‌آلات راهداری در حال فعالیت هستند و بی توجهی مسافران به هشدارها‌ باعث گرفتاری در برف و کاهش قدرت مانور ماشین آلات راهداری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز