خبرگزاری کار ایران

امروز صورت گرفت؛

امضا قرارداد ۱۳۸۰ میلیون دلاری برای توسعه دو میدان نفتی

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۴۷۵

طرح توسعه میادین نفتی پارسی و پرنج بین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مپنا با حضور وزیر نفت امضا می‌شود.

به گزارش ایلنا، طرح توسعه میادین نفتی پارسی و پرنج بین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مپنا با حضور وزیر نفت امضا می شود. هدف از اجرای این طرح تولید ۸۵ هزار بشکه نفت خام در روز و تولید تجمعی اضافی ۱۲۱ میلیون بشکه است.

این گزارش حاکی است، مدت این قرارداد ۱۰ سال است.

هزینه سرمایه گذاری مستقیم  ۸۷۶.۵ میلیون دلار و هزینه غیرمستقیم ۳۲۵ میلیون دلار و هزینه بهره برداری ۲۶۹ میلیون دلار  و بطور کلی مجموع سرمایه گذاری ۱۳۸۰.۵ میلیون دلار است.

میدان نفتی پارسی در منطقه دزفول جنوبی واقع شده است. این میدان در سال ۴۳ کشف و بهره برداری از آن در سال ۴۵ با تولید روزانه ۷۴۰۰ بشکه آغاز و تاکنون‌۸۹ حلقه چاه در آن حفاری شده است.

میدان پرنج در بین میادین کرنج و پارسی و در امتداد جنوب شرق - شمال غرب در ۷۵ کیلومتری بهبهان و ۴۰ کیلومتری رامهرمز قرار دارد. این میدان در سال ۸۵ کشف و بهره برداری از آن از سال ۸۶ آغاز شد و تاکنون ۱۱ حلقه چاه حفر شده است.

بهینه سازی و‌ افزایش ظرفیت تاسیسات موجود، احداث واحدهای جمع آوری و تقویت فشار گاز به ظرفیت ۱۴۰ میلیون فوت مکعب در روز، احداث واحدهای نمکزدایی مستقل، احداث خطوط لوله انتقال نفت و گاز، تزریق روزانه ۲۸۰ میلیون فوت مکعب گاز در میدان پارسی و ۲۴ میلیون فوت مکعب در میدان پرنج جهت نگهداشت فشار ستون نفت از جمله کارهای سطح الارضی این دو میدان است.

 همچنین حفاری ۲۹ حلقه چاه جدید، تعمیر ۸ حلقه چاه موجود، اجرای عملیات فراز آوری مصنوعی با استفاده از گاز، ‌اجرای پمپ‌های درون چاهی با ۴۵ حلقه چاه و اجرای عملیات لایه شکافی و نصب لوله مغزی از جمله اقدامات تحت الارضی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز