خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پاسخ به ایلنا :

آزمایش فرد مشکوک به کرونا منفی بود/ اجازه ورود مستقیم کشتی‌های چینی به بنادر هرمزگان را نمی‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۹۸۴

تاکنون با هیچ مورد مشکوکی از کالا یا خدمه کشتی مبتلا به ویروس کرونا مواجه نبودیم. فقط یک مورد خدمه مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در یک کشتی ایرانی مشاهده شد که خوشبختانه آزمایش این فرد منفی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ الله‌مراد عفیفی‌پور در نشست خبری مشترک ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیرکل بنادر و دریانوردی استان در پاسخ سوال ایلنا مبنی بر اقدامات انجام شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کنترل کشتی‌های ورودی اظهار داشت: تمام کشتی‌ها به ویژه کشتی‌هایی که از مبدا چین وارد کشور می‌شوند مورد کنترل قرار می‌گیرند.

وی افزود: تاکنون با هیچ مورد مشکوکی از کالا یا خدمه کشتی مبتلا به ویروس کرونا مواجه نبودیم. فقط یک مورد خدمه مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در یک کشتی ایرانی مشاهده شد که به سرعت در بیمارستان بستری و آزمایشات مورد نیاز انجام شد که خوشبختانه آزمایش این فرد مشکوک منفی بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان افزود: اجازه ورود مستقیم کشتی‌های چینی به بنادر هرمزگان را نمی‌دهیم و این کشتی‌ها در لنگرگاه مستقر می‌شوند و تیم پاس (تیم کنترل‌کننده) به این کشتی‌ها برای انجام آزمایشات اعزام می‌شوند و اگر مورد مشکوکی باشد بار این کشتی هرگز وارد بندر نخواهد شد.

وی با بیان اینکه همواره موارد استاندارد برای ترخیص کالاهای اساسی رعایت شده است و مراجع رسمی نظارت دقیق بر سلامت انواع کالاهای وارداتی یا صادراتی را دارند، گفت: گروه پاس متشکل از نمایندگان پنج ارگان مسئول نظارت بر رعایت استانداردهای کالاهای وارداتی از جمله استانداردهای بهداشت هستند و تمام کالاهای وارداتی از چین در این ایام دوره قرنطینه را طی می‌کنند.

وی افزود: کشتی‌های چینی قبل از ورود به بنادر در لنگرگاه مورد بررسی قرار می‌گیرند. در صورتی که عدم آلودگی آنها محرز شود، اجازه پهلودهی به آنها می‌دهیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه برای افزایش آگاهی کارمندان و کارکنان بنادر و خدمه کشتی هم اقداماتی انجام شده است، گفت: دوره‌های آموزشی برای این افراد برگزار شده و تمام آنها مجهز به تجهیزات انفرادی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و انواع بیماری‌های واگیردار شده‌اند.

عفیفی‌پور تاکید کرد: ساز و کاری را اتخاذ کرده‌ایم که نیروهای بنادر کمترین ارتباط را با خدمه کشتی داشته باشند و خوشبختانه تا به امروز هیچ مورد آلوده به ویروس کرونا را نداشتیم.

وی تاکید کرد: دوره بیماری کرونا 10 روز است و 12 الی 15 روز طول می‌کشد تا یک کشتی از چین وارد ایران شود بنابراین به راحتی می‌توان افراد مشکوک مبتلا به کرونا را شناسایی کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه بندر شهید رجایی بزرگترین بندر کانتینری کشور با ظرفیت 100 میلیون تن است،‌گفت: ‌عمده تجارت دریایی کشورمان از طریق این بندر انجام می‌شود.

عفیفی‌پور با اشاره به عملکرد بنادر هرمزگان در 10 ماهه اول امسال اظهار داشت: 71 بندر کوچک و بزرگ در استان هرمزگان وجود دارد که بزرگترین آنها بندر شهید رجایی، بندر باهنر، بندر لنگه و جاسک هستند.

وی گفت: در این نوار ساحلی بیش از 80 میلیون تن کالا تخلیه و بارگیری شده است که این بنادر آمادگی خدمات‌دهی به تخلیه و بارگیری انواع کالا از جمله فله، کانتینری و غیره را دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ادامه داد: در 10 ماهه امسال 15.5 میلیون نفر مسافر در بنادر هرمزگان از طریق سفرهای دریایی جابه‌جا شده‌اند و 98 درصد سفرهای دریایی در کشور از استان هرمزگان انجام می‌شود.

عفیفی‌پور با اشاره به رونق بنادر کوچک در شرایط تحریمی گفت: رونق و فعالیت بنادر کوچک بهترین فرصت برای جبران کاهش درآمدها در شرایط تحریمی هستند.

وی با اشاره به تخلیه کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی گفت: بندر امام هاب بار غلات است اما از آنجایی که کالاهای اساسی در اولویت کشور قرار دارد، بخشی از آن وارد بندر شهید رجایی شد و تاکنون یک میلیون و 750 هزار تن کالای اساسی در بندر شهید رجایی تخلیه شدند که بخشی از آن وارد بازار و بخشی دیگر در انبارهای استراتژیک ذخیره شده‌اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: خوشبختانه توانستیم در اوج تحریم‌ها طرح توسعه بندر شهید رجایی را به اجرا برسانیم و این طرح توسعه با طراحی متخصصان ایرانی و متریال ایرانی انجام می‌شود.

عفیفی‌پور از افتتاح سه پست اسکله برای صادرات محصولات پالایشگاه نفت ستاره در سال آینده خبر داد و گفت: در راستای افزایش سرعت صادرات محصولات پالایشگاه نفت ستاره اقدام به احداث این سه پست اسکله کرده‌ایم. همچنین ترمینال مکانیزه مواد معدنی در بندر شهید رجایی هم با ظرفیت 50 میلیون تن فعال است.

وی همچنین با اشاره به توزیع عادلانه بار برای کامیون‌داران از مبدأ بنادر هرمزگان گفت: با ایجاد سامانه‌ای توانسته‌ایم نسبت به افزایش رضایتمندی کامیون‌داران برای توزیع بار در بنادر اقدام کنیم. این موضوع یکی از دغدغه‌های کامیون‌‌داران بود که خوشبختانه در حال حاضر در بندر هرمزگان به حداقل رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز