خبرگزاری کار ایران

بررسی تقسیط بدهی واحدهای تولیدی در جلسه امروز شورای پول و اعتبار

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۸۲۹

مصوبه ستاد تسهیل در خصوص پرداخت ۵ درصد اصل و سود بدهی و یکسال تنفس و تقسیط حداکثر ۵ ساله بقیه بدهی واحد تولیدی به بانک، امروز در شورای پول و اعتبار بررسی می‌شود.

به گزارش ایلنا، میثم زالی، دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: نگاه بانک مرکزی و دولت به این مصوبه برای حل مشکل واحدهای تولیدی و بانک‌ها مثبت است و با تصویب و ابلاغ این مصوبه هم واحدهای تولید بدهکار سود می‌برند و هم بانک‌ها می‌توانند به مطالباتشان برسند.

وی با اشاره به پیگیری ستاد برای افزایش ضمانت اجرایی مصوبات ستاد تسهیل گفت: بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی مثل سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی همکاری خوبی با ستاد دارند. وی گفت: مصوبه شامل آن دسته واحدهای تولیدی است که تسهیلاتی دریافت کرده‌اند و هزینه تولید شده که ۹۰ درصد تولیدکنندگان این گونه‌اند و هم به بانک‌ها و به بدهکاران عمده کمک می‌کنیم تا بتوانند بدهی‌شان را بپردازند و مطالباتشان را به تدریج وصول کنند.

زالی افزود: با ایفای تعهدات به بانک‌ها قطعا بانک‌ها با اختیاراتی که دارند نیز جرایم دیر کرد آن‌ها را خواهند بخشید. دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز با ابراز امیدواری در خصوص اصلاح سریع‌تر قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: ۶۰ درصد مالیات کشور را تولید می‌دهد و در هیچ جای دنیا اینگونه نیست و این موضوعی است که هزینه سربار تولید را بالا می‌برد و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده از مطالبات به حق تولیدکنندگان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز