خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا:

پروازهای برگشت اتباع ایرانی از چین با درخواست وزارت خارجه و بهداشت انجام می‌شود/ درباره مکالمات خلبان شرکت آسمان نمی‌توان اظهارنظر کرد

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۷۸۴

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از انتشار این حجم از شایعات درباره انجام پروازها از مقصد و به مبدا چین متاسفم، گفت: اگر وزارت امور خارجه موضوعی را درباره برگشت تعداد دیگری از اتباع ایرانی حاضر در چین اعلام کند و وزارت بهداشت آن را تایید کند، وزارت راه و شهرسازی برای برگرداندن سایر اتباع ایرانی حاضر در چین اقدام خواهد کرد و بدون نظر وزارت خارجه و وزارت بهداشت پروازی در این مسیر انجام نمی‌شود.

محمد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین تصمیمات نسبت به محدودیت‌های پروازی چین اظهار داشت: پس از برگزاری جلسه بین دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در تاریخ پنجشنبه گذشته برای تصمیم گیری نسبت به پروازها به مقصد و از مبدا چین، به شرکت هواپیمایی ماهان ابلاغ کردیم که فروش بلیت را در مسیر چین متوقف کند و همه پرواز را به تعلیق دربیاورد.

وی با اشاره به مصوبه حاصل برگزاری این جلسه برای تعیین تکلیف پروازهای مسیر چین تاکید کرد: این مصوبه دارای سه بند است، اولین بند آن درباره تعلیق پروازها در این مسیر بود. بند دوم مصوبه مبنی بر این است که نسبت به بازگرداندن ایرانی‌های مقیم این کشور اقدام شود. بند سوم این است که هر تعداد دانشجوی ایرانی مقیم شهر ووهان چین به کشور بازگردانده شوند. البته این دانشجویان در حال حاضر در شهر ووهان در قرنطینه هستند.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا برای هر تعداد درخواست اتباع ایرانی مقیم چین تدارک پرواز برگشت به ایران دیده می‌شود، گفت: تمام این موضوعات بستگی به تصمیم وزارت بهداشت دارد. وزارت بهداشت محور این برنامه‌‌ریزی‌ها است و وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی بدون نظر وزارت بهداشت و بدون مصوبه دولت هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد.

اسلامی درباره شایعاتی که مطرح می‌شود مبنی بر اینکه پروازهای چین همچنان در حال انجام است و فقط از لیست و تابلو پروازی حذف شده‌اند، گفت: اصلا چنین چیزی امکان ندارد و از انتشار این حجم شایعات متاسفم. طبق توضیحات قبلی اگر پروازی انجام شد به دلیل بازگرداندن اتباع ایرانی بوده آن هم به اندازه نیاز اعلام شده.

وی تاکید کرد: در دوره پررونق سفر بین ایران و چین، 12 پرواز بین این دو کشور در هفته انجام می‌شد که این تعداد به 7 پرواز در هفته رسید. پایان هفته گذشته یعنی شبی که برای انجام پروازها تصمیم گیری شد، شاهد ورود دو پرواز از چین بودیم که آن هم به این دلیل بود که وقتی این تصمیم گرفته شد این دو پرواز بخشی از مسیر را طی کرده بودند و در آسمان بودند. پس از ورود آنها به فرودگاه ایران که عمده مسافران‌شان هم ایرانی بودند، تیم وزارت بهداشت هم با دقت مسافران را معاینه و چک کرد و بعد مسافران فرودگاه را ترک کردند. 

وزیر راه و شهرسازی افرود: سه پرواز هم به سه مقصد عازم کشور چین شده است تا اتباع ایرانی از طریق این پروازها به کشور برگردد که صبح پرواز آنها به ایران می‌رسد. همچنین دولت چین اجازه داده است که ساعت 8 صبح امروز - سه شنبه 15 دی ماه - برای برگرداندن دانشجویان ایرانی یک پرواز در فرودگاه شهر ووهان بنشیند. در این پرواز تیم پزشکی حضور دارند و مسافران پرواز هم طبق استانداردهای وزارت بهداشت دوره قرنطینه را باید طی کنند.

اسلامی ادامه داد: اگر وزارت امور خارجه موضوعی را درباره برگشت تعداد دیگری از اتباع ایرانی حاضر در چین اعلام کند و وزارت بهداشت آن را تایید کند، وزارت راه و شهرسازی برای برگرداندن سایر اتباع ایرانی حاضر در چین اقدام خواهد کرد. پس بدون نظر وزارت خارجه و وزارت بهداشت پروازی در این مسیر انجام نمی‌شود. 

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره فایل صوتی منتشر شده از سوی کشور اوکراین حاوی مکالمات خلبان شرکت آسمان ایر و برج مراقبت که گویا در این مکالمات صحبتی درباره سانحه هواپیمای اوکراین شده است، گفت: این فایل صوتی باید بررسی شود. پرواز شرکت آسمان بعد از حادثه هواپیمای اوکراین انجام شده بنابراین تا قبل از بررسی آن نمی‌توان اظهار نظر کرد. بررسی‌ها طبق مقررات باید کامل و جامع باشد و با حضور کارشناسان و متخصصان داخلی و کشورهایی که مجاز به حضور در این بررسی‌ها هستند به نتایج مطلوب برسیم. تا هدف اصلی که پیشگیری از سوانح احتمالی آتی بوده محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز