خبرگزاری کار ایران

معاون فنی سازمان حفظ نباتات کشور عنوان کرد:

بیشترین تعاملات ما برای واردات سموم با چین است

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۴۸۶

معاون فنی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: ما برای تسهیل در تامین نیاز کشور به سموم کشاورزی از انجمن کنترل مواد شیمیای چین دعوت کرده‌ایم تا به اینجا بیایند چرا که بیشترین تعاملات ما برای واردات سموم با چین است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیمراد سرافرازی در نشست خبری هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران با بیان اینکه رویکرد سازمان حفظ نباتات جایگزینی سموم کم‌ خطر با سموم پر خطر است، اظهار کرد: تلاش ما در یک سال کذشته منجر به حذف دو سم پر خطر دیازینون و بوتاکلر و جایگزینی آن‌ها با سم‌های کم خطر شده است.

 وی ادامه داد: هدف دیگر ما توسعه استفاده از عوامل بیولوژیک برای مبارزه با آفات است.

سرافرازی با تاکید بر اینکه برای توسعه استفاده از عوامل بیولوژیک تسهیلاتی برای بخش خصوصی در نظر گرفته‌ایم، افزود: سازمان حفظ نباتات شرایطی را فراهم کرده است که ثبت عوامل بیولوژیک بسیار آسان‌تر از سموم شیمیایی باشد ضمن اینکه کارشناسان این سازمان در خدمت بخش خصوصی برای مشاوره فنی خواهند بود.

معاون فنی سازمان حفظ نباتات کشور از راه اندازی مرکز بزرگ تولید عوامل بیولوژیک مختص گلخانه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این مرکز شناسی عوامل بیولوژیک و تولید آن انجام خواهد شد چرا که یکی از مهمترین دغدغه‌های امروز ما باقی مانده سموم شیمیایی در محصولات گلخانه‌ای است.

سرافرازی یادآورشد: آمار ما نشان می‌دهد ظرف یکسال گذشته بیش از ٢٠ درصد استفاده از عوامل بیولوژیک توسط گلخانه‌داران افزایش یافته است و این به معنی استقبال خوب گلخانه‌داران برای جایگزینی سموم شیمیایی با عوامل کم خطر است.

به گفته وی؛ آمار عنوان شده نشان از آینده مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه است.

کمپین دانش جهانی برای کشاورزان ایران ایجاد می‌شود

در ادامه این نشست مهدی حسینی یزدی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی واردکنندگان سم و کود درباره نحوه برگزاری هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران اظهار کرد:‌ تاکنون شش دوره نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی برگزار شده و در تمام این ادوار سعی شده است که با فراهم کردن وسایل مناسب برندهای معتبر داخلی و بین‌المللی بروزترین نهاده‌های مورد نیاز دام که در ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات سالم تاثیرگذار هستند در معرض دید و انتخاب کشاورزان قرار گیرد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه فرصتی را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد تا انواع آفت‌کش‌ها، علف‌کش، کود و بذر باکیفیت را شناسایی و تامین کنند.

حسینی یزدی تعداد شرکت‌کنندگان حاضر در این نمایشگاه را 75 شرکت داخلی و 12 شرکت خارجی عنوان کرد.

وی گفت: شرکت‌های خارجی و داخلی بیش از 300 برند مختلف از کشورهای اروپایی، چین، هند، ژاپن و ... در این نمایشگاه عرضه می‌کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی واردکنندگان سم و کود در ادامه از ایجاد کمپین « دانش جهانی برای کشاورزی ایران» خبر داد و گفت:‌ از آنجا که حفاظت از محیط زیست و تولید محصولات نهایی سالم حق طبیعی هر ایرانی نه مصرف‌کننده است تصمیم بر آن گرفته شد که ایجاد کمپین دانش جهانی برای کشاورزی ایران را در دستور کار قرار دهیم.

حسینی یزدی افزود: اطلاع‌رسانی این کمپین در حاشیه نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران انجام خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های جانبی دیگری نیز برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است، افزود: نشست آموزشی با حضور کارشناسان سازمان حفظ و نباتات، برگزاری فسیتوال‌ نوآوری صنعت کشاورزی، حضور استارت‌آپ‌های صنعت کشاورزی، نشست آموزشی گمرک و امور بازرگانی از دیگر برنامه‌های جانبی هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران است.

به گزارش ایلنا، هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران 17 الی 20 دیماه سال جاری در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفت‌وگو از ساعت 14 الی 20 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز