خبرگزاری کار ایران

اسلامی خبر داد:

متروی هشتگرد هفته جاری به افتتاح می‌رسد/ تولید داخل ناوگان جدید ریلی با وجود تحریم‌های فلج‌کننده‌

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۵۸۲

وزیر راه و شهرسازی گفت: افتتاح مترو هشتگرد یک گام بلند برای جایگزینی حمل و نقل خودرویی به حمل و نقل ریلی است و باید با چنین پروژه‌هایی بتوانیم سهم ریل در سبد زندگی مردم را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی در مراسم بهره‌برداری از 243 دستگاه ناوگان ریلی با بیان اینکه امروز دومین مرحله از بهره‌برداری ناوگان جدید تولید داخل در سال جاری است، گفت: تولید داخل در بخش حمل و نقل ریلی نشان می‌دهد که فعالان این صنعت به معنای واقعی کلمه اهتمام ویژه برای توسعه و رونق تولید ملی داشتند و به طور قطع کشورمان ظرفیت‌های بالایی برای تولید در بخش‌های مختلف از جمله صنعت ریلی دارد.

اسلامی با تاکید بر اینکه اگر ارتباط منطقی بین صنعت داخل، سازمان‌های مادر و بین شرکت‌های بهره‌بردار و تولیدکننده وجود داشته باشد هیچ شرکت تولیدکننده‌ای بدون سفارش و هیچ شرکت بهره‌برداری بدون ناوگان نخواهد بود، گفت: واگن‌ سازها توانسته‌اند 344 دستگاه واگن جدید تحویل دهند که این موضوع در 20 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: این میزان تولید و تحویل سفارشات نشان می‌دهد که اگر تصمیم و سیاست درستی وجود داشته باشد حتی با وجود تحریم‌ها که دشمن مدعی است حداکثر تلاش خود برای فلج کردن صنعت و اقتصاد ایران کرده است نه تنها این تحریم‌ها بی‌تاثیر است بلکه باعث شده پتانسیل‌های بخش‌های مختلف کشور در راستای خودکفایی و تولید داخل افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: همچنین باید بتوانیم در مسیر رشد ارزش افزوده را بالا ببریم و استعداد ایرانی را در بازارهای بین المللی هم نشان دهیم.

وی با تاکید بر اینکه این سیاست پابرجا است، اظهار داشت: امیدوارم این حرکت پیوسته تداوم داشته باشد.

اسلامی با اشاره به پرداخت 18 میلیارد تومان از محل تبصره ماده 12 قانون رفع موانع تولید به حساب راه‌آ‌هن گفت: این یک پیام روشن دارد که ما می‌توانیم با اجرای قوانین نسبت به تامین منابع مالی پروژه‌ها اقدام کنیم و در راستای رونق تولید گام برداریم. امیدوارم تامین منابع از محل تبصره 18 قانون بودجه سال 98 هم هر چه زودتر اجرایی شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تولید ریل‌باس در کشور گفت: امروز تولید ریل‌باس یک ضرورت است چرا که باید بتوانیم حمل و نقل حومه‌ای را توسعه دهیم تا راهکاری برای رفع آلودگی هوا باشد.

وی ادامه داد: هر چه قدر که بتوانیم ترددهای خودرویی را به تردد ریلی منتقل کنیم به نسل آینده کشور کمک کرده‌ایم؛ توسعه حمل و نقل ریلی برای حفظ محیط زیست یک ضرورت است.

اسلامی از افتتاح مترو هشتگرد در هفته جاری خبر داد و گفت: افتتاح مترو هشتگرد یک گام بلند برای جایگزینی حمل و نقل خودرویی به حمل و نقل ریلی است و باید با چنین پروژه‌هایی بتوانیم سهم ریل در سبد زندگی مردم را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز