خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

رشد 95 درصدی ورود ناوگان جدید ریلی/ساخت 456 دستگاه واگن وطنی در 9 ماهه امسال

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۵۶۶

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شهریور ماه گذشته از 213 دستگاه انواع واگن با حضور وزیر راه و شهرسازی بهره برداری شد و از ابتدای سال تا به امروز نیز توانسته‌ایم 456 دستگاه ناوگان ریلی وارد خط کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سعید رسولی در مراسم بهره‌برداری از 243 دستگاه انواع واگن باری، مسافری، خودکشش و لوکوموتیو که با حضور وزیر راه و شهرسازی امروز در ایستگاه راه‌آهن تهران برگزار شد، اظهار داشت: امروز شاهد بهره‌برداری از 243 دستگاه انواع واگن ریلی هستیم و این مراسم بهره‌برداری برای دومین بار است که امسال برگزار می‌شود.

وی افزود: شهریور ماه گذشته از 213 دستگاه انواع واگن با حضور وزیر راه و شهرسازی بهره برداری شد و از ابتدای سال تا به امروز نیز توانسته‌ایم 456 دستگاه ناوگان ریلی وارد خط کنیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه ورود ناوگان جدید به خط آهن در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 95 درصدی داشته است، گفت: در راستای تحقق شعار رونق تولید ملی، تمام این واگن‌ها به طور 100درصد در داخلی کشور احداث شده‌اند.

رسولی با اشاره به تامین منابع برای تولید انواع واگن در داخل کشور اظهار داشت: از سه بسته حمایتی بازار سرمایه، از محل ماده 12 قانون رفع موانع تولید و تبصره 18 قانون بودجه 98 توانستیم نسبت به تامین مالی پروژه تولید واگن در داخل کشور استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: خبر خوش این است که اولین پرداختی از محل ماده 12 قانون رفع موانع تولید به مبلغ 18 میلیارد تومان به حساب راه‌آهن واریز شد و امیدواریم این روند ادامه یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این وعده را می‌دهم که در پایان سال جاری و در اسفند ماه مراسم دیگری برای بهره‌برداری از انواع واگن ساخت داخل با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز