خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

تاب آوری صنعت هوایی افزایش یافته است/ در سال ۹۸ شاهد توقف خط تولید ریلی نبودیم

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۷۸۸

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توجه به تولید داخل در شرایط تحریم گفت: تاب آوری صنعت هوایی افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از  وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در آیین آغاز عملیات اجرایی قطار حومه‌ای شهر جدید مجلسی، با اشاره به تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت و ملت ایران روزهای بسیار سخت و پرتلاشی را پشت سر می گذارند که در طول چهل سال پس از انقلاب، سابقه نداشته است. ایران پیش از این نیز تحریم بود، اما تحریم گسترده ای که همه ابعاد را تحت پوشش قرار دهد، تاکنون سابقه نداشته است.

وی با بیان اینکه با این وجود چرخ حرکت کشور می چرخد، افزود: فعالیت در کشور رنگ و بوی انقلابی به خود گرفته و استفاده از ظرفیت های داخلی مورد توجه قرار گرفته است. اکنون توسعه زیرساخت ها بدون وابستگی به خارج از کشور مورد توجه قرار گرفته است.

اسلامی با اشاره به پایداری خدمت در صنعت هوایی کشور گفت: صنعت هوایی که سخت ترین بخش در حوزه حمل و نقل است، توانسته خود را در مسیر متفاوت قرار بدهد.

وی ادامه داد: جدول عملکرد ایرلاین ها در سال گذشته نشان می دهد ناوگان هوایی کشور در حداکثر بهره وری خود قرار گرفته و میزان قابل توجهی از تاخیرها کاسته شده است.

این عضو کابینه دوازدهم به توسعه کشور در بخش ریلی اشاره کرد و گفت: در بخش ریلی، سال گذشته در تاریخ ۲۷ اسفند سند استفاده از تبصره ۱۸ قانون بودجه میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه به امضا رسید. طبق این تفاهم نامه با اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومان، ساخت بیش از ۱۰۰۰ دستگاه لوکوموتیو، ریل باس و واگن در دستور کار قرار گرفت و ۱۶ شرکت بهره بردار ریلی با ۹ شرکت سازنده در ارتباط قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ شاهد توقف خط تولید ریلی نبودیم و کارخانه‌ای بدون سفارش وجود نداشت.

همچنین سال ها بود که تولید ریل در ذوب آهن اصفهان در دستور کار قرار داشت. به لطف الهی در سال جاری تولید رسمی ریل در این مجموعه آغاز شد. ماه گذشته اولین محموله ریلی تحویل شد و ریلی که امروز بارگیری می شود، در مسیرهای اصلی به کار می رود.

اسلامی به ساخت شناورها و تجهیزات بندری در کشور اشاره کرد و گفت: مرداد ماه امسال تمام شرکت های کشتیرانی کانتینرهای خود را خالی، از ایران بردند. اما به لطف خدا و همت صنعت گران داخلی، خط تولید کانتینر استاندارد چند منظوره در کشور افتتاح و ایران از کانتینرهای خارجی بی نیاز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز