خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبر داد:

برخورد قانونی با نانوایان متخلف شروع شد/ ضرورت نصب نرخنامه توسط نانوایی‌ها در معرض دید عموم مردم

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۳۷۵

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: پس از ابلاغ مصوبه کارگروه ملی ساماندهی گندم، آرد و نان، این سازمان در بخشنامه های متعدد نظارتی مراتب را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و اتاق اصناف ایران مبنی بر ضرورت تشدید اقدامات کنترلی و بازرسی در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان و برخورد با تخلفات احتمالی ابلاغ کرده است و مراتب با حساسیت در دستور کار مراجع یاد شده قرار دارد.

به گزارش ایلنا، سید داود موسوی در ادامه افزود: براساس مفاد این ابلاغیه، اولویت پخت و عرضه با نان ساده بوده و پخت نان با افزودنی‌ها و یا وزن متفاوت فقط با تقاضای مشتری انجام خواهد شد.

او ادامه داد: واحدهای نانوایی مکلف به نصب نرخنامه متحدالشکل تهیه شده توسط اتحادیه نانوایان، در معرض دید عموم بوده و از روز یکشنبه مورخ 12 آبانماه هرگونه عدول از وزن چانه، قیمت‌های مصوب و عدم نصب نرخنامه، تخلف محسوب شده، با متخلفان برخورد قانونی انجام خواهد گرفت و ضمن قطع سهمیه آرد واحدهای متخلف، پرونده تخلف گرانفروشی جهت اعمال قانون به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بیان داشت: برابر آخرین اطلاعات واصله از ناحیه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، در قالب طرح ویژه بازرسی و نظارت بر عملکرد واحدهای خبازی با همکاری بازرسان اتاق اصناف در حدود 4 هزار بازرسی انجام گرفته و پرونده واحدهای متخلف تنظیم و اقدامات نظارتی در قالب بازرسی های مشترک به صورت روزانه ادامه داشته و گشت‌های مشترک بازرسی با حضور سایر دستگاه های مرتبط کماکان در دستور کار قرار دارد.

موسوی اضافه کرد: طرح نظارتی موصوف تا رسیدن به مرحله آرامش کماکان ادامه خواهد داشت و همشهریان عزیز از طریق تلفن 124 و اپلیکیشن های موجود و سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات به نشانی 124.IR می توانند نسبت به ثبت شکایت خود در این زمینه اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز