خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو تشریح کرد؛

طراحی چهار برنامه برای استراتژی صادرات برق

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۹۶۵

معاون وزیر نیرو با اشاره به صحه گذاشتن وزیر برق سوریه بر کیفیت صنایع پشتیبان برق ایران افزود: ما باید از این صنعت حمایت بیشتری داشته باشیم. در حال حاضر فرکانس حرکت صنعت برق بسیار بالا است بنابراین باید سعی کنیم فضا را برای آینده کشور آماده کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، همایون حائری در مراسم اختتامیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق با تاکید بر اینکه این صنعت باید استراتژی و برنامه‌ریزی خاصی برای صادرات داشته باشد، اظهار داشت: فضای اکنون بهترین زمان برای تمرکز روی صادرات است چراکه در حال حاضر افزایش نرخ ارز را داریم که مهمترین عاملی است که می‌توانیم روی صادرات متمرکز شویم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه استراتژی صادرات برق در قالب چهار برنامه قابل دستیابی است، افزود: اولین مورد هم‌افزایی شرکت‌ها و بنگاه‌های فعال در این زمینه است. در نگاه مدیریتی  فردی رقابت منفی در کار نباشد چراکه رقابت منفی به صادرات لطمه می‌زند.

وی افزود: هم‌افزایی فنی نیز به این معناست که محصولات به کمک سازندگان به محصول نهایی و ارزش افزوده بالا تبدیل شوند.

وی در ادامه نوآوری و ارتقای تکنولوژی را دومین موضوع در راستای نیل به استراتژی افزایش صادرات عنوان کرد و گفت: این مسئله کلید موفقیت رقابت و صادرات است. ارتقای تکنولوژی از دو طریق انتقال و یا کسب تکنولوژی به وجود خواهد آمد.

حائری مطالعه بازارهای هدف را سومین برنامه جهت دستیابی به اهداف صادراتی برشمرد و گفت: پتانسیل‌های بازارهای هدف باید شناسایی شود و بر مبنای آن نسبت به صادرات اقدام کنیم.

وی همچنین به موضوع دیسیپلین‌های تفکیک‌شده و دانش‌ها به عنوان چهارمین برنامه جهت افزایش صادرات اشاره و اظهار داشت: اکنون زمان بسیار کوتاه است. باید از این فرصت استفاده بهینه داشته باشیم وگرنه از دست خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه در شرایط اکنون شرکت‌های دانش‌بنیان چهار برابر شده‌اند، خاطرنشان کرد: امسال صادرات تکنولوژی پیشرفت داشته و شرکت‌های دانش‌‌بنیان رشد خوبی داشته‌اند. ما باید بتوانیم تکنولوژی پیشرفته را صادر کنیم.

معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه نمایشگاه امسال به لحاظ عمق بخش دانش فنی بسیار باکیفیت بوده است، خاطرنشان کرد: البته بخشی از این مسئله به تحریم‌ها و محدودیت‌ها برمی‌گردد.

وی در ادامه با اشاره به صحه گذاشتن وزیر برق سوریه بر کیفیت صنایع پشتیبان برق ایران افزود: ما باید از این صنعت حمایت بیشتری داشته باشیم. در حال حاضر فرکانس حرکت صنعت برق بسیار بالا است بنابراین باید سعی کنیم فضا را برای آینده کشور آماده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز