خبرگزاری کار ایران

درخواست‌های اتاق بازرگانی از رئیس بانک مرکزی؛

واردات بدون انتقال ارز، پرداخت سقف تسهیلات و استفاده از نظرات اتاق

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۹۳۱

در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی که با حضور عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی در حال برگزاری است، تعدادی از روسای کمیسیون‌های اتاق به بیان دیدگاه و نظرات خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی که با حضور عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی در حال برگزاری است، تعدادی از روسای کمیسیون‌های اتاق به بیان دیدگاه و نظرات خود پرداختند.

محمد علوی عضو کمیته ارزی اتاق در خصوص عدم اجرای مصوبات قانونی توسط بانک‌ها گفت: با وجود تاکید معاون رئیس جمهور متاسفانه در بحث اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار نظرات اتاق لحاظ نمی‌شود و اصلا هیچ نماینده‌ای برای حضور در جلسات از سوی اتاق بازرگانی وجود دارد.

وی در خصوص سقف تسهیلات تامین مالی از سوی بانک‌ها، گفت: بنا بر بخشنامه بانک مرکزی، بانک‌ها به میزان 70 درصد فروش سال قبل بنگاه‌ها تسهیلات پرداخت می‌کنند که با توجه به افزایش قیمت ارز، هزینه‌های جانبی و شرایط اقتصادی درخواست ما این است که این عدد به 120 درصد افزایش پیدا کند.

در ادامه بهرام شکوری رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی در خصوص واردات بدون انتقال ارز گفت: بحثی که مطرح است این است که می‌گویند شخص آقای همتی با واردات بدون انتقال ارز مخالف است این نوع واردات یکی از راه‌های جبران کمبود ارز است. برخی از فعالان منابع مالی در خارج از کشور دارند که می‌توانند با استفاده از آن مواد اولیه و ماشین‌آلات را وارد کنند و هیچ فشاری به سیستم ارزی کشور وارد نمی‌شود. درخواست ما این است که در این بحث تجدیدنظر صورت بگیرد و اجازه واردات بدون انتقال ارز صادر شود.

در ادامه شمس اردکانی رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق با انتقاد از پرداخت یارانه‌ها گفت: ما در دولت بی‌حساب و کتاب قبلی، هنگام اجرای تخصیص یارانه‌ها به مردم در گزارشی اعلام کردیم که این پول‌پاشی چه ضربه‌های مهلکی به اقتصاد کشور می‌زند و رشد نقدینگی را سبب خواهد شد اما متاسفانه هیچ اهمیتی به آن داده نشد. اگر می‌خواهیم نقدینگی و پایه پولی کشور کنترل شود باید از جامعه علمی و مکاتب اقتصادی استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز