خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در جمع خبرنگاران:

سه هزار چاه نفتی در ایران نیاز به تعمیر دارند/ تولید داخلی ۱۰۰۰ قلم کالای استراتژیک تا سال آینده

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۲۰۴

رییس ستاد اجرای فرمان حضورت امام گفت: تا سال آینده هزار قلم از محصولات استراتژیک را تولید و وارد بازار می‌کنیم که بتوانیم از این طریق از خروج ارز و وابستگی به کشورهای خارجی بکاهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حمیدرضا طیبی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری فناورانه در راستای حمایت از تولید داخل در حوزه انرژی، دامداری و کشاورزی بین ستاد اجرای فرمان امام و جهاد دانشگاهی گفت: در زمینه تولید و توان تجاری‌سازی فناوری‌ها در کشور الگوسازی کردیم و پیش از این هم سابقه همکاری در زمینه سلول‌های بنیادی با ستاد اجرای فرمان امام را داشتیم از این رو قصد توسعه همکاری با ستاد را داریم.

وی ادامه داد: در بحث‌های فنی و مهندسی پتروشیمی، انرژی، برق، نیروگاه، مخابرات، فناوری اطلاعات، پزشکی هم در بحث سلامت و هم در بحث درمان، کشاورزی، سابقه فعالیت‌های فناورانه را داشته‌ایم و به دنبال استفاده از تکنولوژی‌های هوشمندسازی برای فعالیت‌ها و تولید محصول در این بخش هستیم

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به تاسیس دو شرکت بین‌المللی در زمینه تولیدات محصولات بومی با توان داخل گفت: دو شرکت بزرگ در سطح بین‌المللی به زودی تاسیس خواهد شد که هم تحقیقات را انجام می‌دهند و هم ناشی از تحقیقات انجام شده محصولاتی را تجاری سازی و وارد بازار می‌کند.

وی با بیان اینکه تولیدات ما باید با فناوری پیشرفته وارد بازار شود گفت:‌ در تولید انواع محصولات با فناوری‌های جدید پیشقدم بودیم و توانستیم در زمینه سلول‌های بنیادی به تجاری‌سازی برسیم.

طیبی با اشاره به ورود جهاد دانشگاهی به حوزه نفت و انرژی گفت: برخی از چاه‌های نفتی به نیمه دوم عمر خود رسیده‌اند و در این شرایط با افت فشار گاز در این چاه‌ها مواجه هستیم از این رو به دنبال تولیدات تجهیزاتی از جمله پمپ‌ها بودیم که در عمق سه الی چهار کیلومتری چاه‌ها به کار گرفته می‌شوند و خورندگی بالایی دارند و باعث می‌شوند که تولیدات حفظ شود.

وی ادامه داد: همچنین به حوزه اصلاح نژادی دام‌ها هم ورود کرده‌ایم تا وابستگی به کشورهای خارجی برای  تامین کره و فرآورده‌های پروتئینی به حداقل برسد از این رو به دنبال پرورش گاوهایی هستیم که شیر  پرچرب تولید می‌کنند تا بتوان کره در داخل تولید شود.

همچنین در ادامه این مراسم محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از کاربردی‌ترین و هوشمندترین راهبردی که رهبری با توجه به شرایط کشور اتخاذ کردند راهبرد تولید است گفت: تولید یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود و برای تحقق اقتصاد مقاومیت باید به سمت مردمی کردن اقتصاد و افزایش تولید در بخش‌های مختلف حرکت کرد.

مخبر ادامه داد: تا  سال آینده هزار قلم از محصولات استراتژیک را تولید و وارد بازار می‌کنیم که بتوانیم از این طریق از خروج ارز و وابستگی به کشورهای خارجی بکاهیم.

وی همچنین با اشاره به ساخت دکل‌های حفاری تعمیراتی در داخل کشور گفت: سه هزار از چاه‌های نفتی کشور نیاز به تعمیرات دارند که برای تعمیرات آنها نیاز به دکل‌های حفاری داشتیم که امروز توانسته‌ایم ساخت این دکل‌ها را بومی‌سازی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز