خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد:

افزایش ۴۰ درصدی صادرات صنایع کوچک

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۵۳۳

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: مطابق آمارهای سازمان توسعه تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران در پنج ماه نخست امسال بیش از یک میلیارد و ۳۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی توسط واحدهای کوچک و متوسط (SME) انجام شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزات صنعت، معدن و تجارت، اصغر مصاحب با بیان این مطلب، افزود: یکی از هفت برنامه امسال وزرات صنعت، معدن و تجارت، توسعه صادرات غیرنفتی است و صدور بیش از یک میلیارد و

۳۰ میلیون دلار امسال توسط بیش از یکهزار و ۱۰۰ واحد صادراتی در رشته صنعت های مختلف انجام شده است.

به گفته او، توسعه و رونق فعالیت کنسرسیوم‌های صادراتی و شرکت‌های مدیریت صادرات که تا امروز تعداد آنها به بیش از ۱۳۰ شرکت رسیده از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دنبال می شود.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح ‌کرد:‌ برای تحقق این مهم، در وهله نخست باید مراجع قانونی و سازمان‌ها و نهادهای دولتی مرتبط با مقوله صادرات، آنها را به رسمیت بشناسند.

مصاحب یادآوری کرد: ‌این دو مدل به عنوان راهبرد نفوذ در بازارهای هدف در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته اند و این سازمان نیز لایحه ای را تدوین کرد تا با همکاری اتاق بازرگانی و بخش خصوصی و استفاده از نظرات کارشناسی آنها و در نهایت ارجاع موضوع به شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی،حمایت از کنسرسیوم‌های صادراتی و شرکت‌های مدیریت صادرات اتفاق بیفتد.

او افزود:‌ پس از به رسمیت شناخته شدن آنها از سوی مراجع قانونی و دولتی یاد شده، واحدهای کوچک و متوسط نیز می توانند به آنها اعتماد کرده و از ظرفیت‌هایشان از جمله واحدهای تحقیق و توسعه استفاده کنند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به توسعه خوشه‌های کسب وکار در این سازمان، خاطرنشان‌کرد:‌ در این خوشه‌ها نیز می توان پس از اتمام پروژه توسعه، به ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی برای حضور در بازارها اندیشید و برنامه‌ریزی کرد.

مصاحب گفت: رقابت‌پذیری و توسعه بازار و بین‌المللی‌سازی، دو هدف مهمی است که فارغ از شرایط سیاسی و ارتباطات بین‌الملل در سطح صنایع کوچک و متوسط دنبال می شود و سعی داریم بر این اساس واحدها را استانداردسازی کنیم.

او برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه صادرات به ۱۵ کشور همسایه را یادآور شد وافزود: کشورهای یاد شد سالیانه افزون بر ۱۳ هزار میلیارد دلار واردات انجام می دهند که ظرفیت بزرگی برای صنایع بزرگ، کوچک و متوسط و صنایع کشاورزی کشورمان محسوب می شود.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد:‌ علاوه بر آنها، توسعه صادرات به چین، هند و کشورهای آفریقایی نیز در دستور کار است.

مصاحب در پایان بیان کرد:‌ بیش از ۷۷ هزار واحد کوچک و متوسط (SME) در کشور وجود دارد که ۴۳ هزار واحد آنها در شهرک‌های صنعتی مجوز فعالیت داشته و از این تعداد، ۳۴ هزار واحد فعالند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز