خبرگزاری کار ایران

با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان آغاز شد؛

بازسازی 124 واگن مسافری رجا، با توان تولیدکنندگان داخلی

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۶۲۶

در سال رونق تولید، شرکت حمل و نقل ریلی رجا عملیات اجرایی نوسازی ناوگان ریلی مسافری خود را آغاز کرده و در این راستا از ظرفیت شرکت‌های تولیدکننده واگن مسافری داخلی استفاده می‌کند.

به گزارش ایلنا،‌ مدیرعامل هلدینگ رفاه و گردشگری سازمان تأمین اجتماعی (هگتا) در نشستی که با حضور محمد رجبی مدیر عامل شرکت رجا برگزار شد، با اشاره به سال رونق تولید و خط مشی ابلاغی مقام معظم رهبری گفت: هلدینگ هگتا و مجموعه شرکت‌های تابعه از جمله شرکت رجا، با پیروی از شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری، جهت حمایت از صنایع داخلی و رونق تولید، با استفاده از فرصت تبصره 18، برای تولید و بازسازی واگن‌های مسافری خود از کارخانجاتی که در این حوزه تخصص دارند استفاده کرد.
 
علی دستجردی کارشناس حوزه گردشگری و حمل و نقل با تاکید بر خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به هموطنان افزود: بازسازی واگن‌های با عمر بالای 30 سال و تغییر تکنولوژی در این واگن‌‌ها، هدف ماست و در راستای آن، قراردادهای بازسازی واگن‌های رجا با شرکت‌های داخلی منعقد و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.
 
مدیرعامل هگتا عنوان کرد: برای بازسازی 124 دستگاه واگن مسافری رجا با عمر بالای 30 سال، قراردادهایی با شرکت واگن پارس (55 دستگاه)، شرکت نوین صنعت رجا (54 دستگاه) و شرکت احیاء صنعت (15 دستگاه) منعقد شد، در این میان تمامی تلاش مسؤولان حوزه حمل و نقل ریلی و متخصصان این حوزه، صرف این امر شد تا حتی‌المقدور از واگن‌های تولید ساخت داخل استفاده شود و در سال رونق تولید داخلی کمک شایانی به صنعت داخلی شود.
 
در این نشست محمد رجبی، مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا نیز به قرارداد همکاری با شرکت واگن پارس برای ساخت واگن‌های مسافری اشاره کرد و افزود: طی یک قرارداد، عملیات ساخت 41 دستگاه واگن مسافری بین شرکت رجا و شرکت واگن پارس منعقد شد که تاکنون 33 دستگاه آن را تحویل گرفته‌ایم و برنامه‌ریزی برای ساخت 8 دستگاه دیگر  نیز انجام شده است و امیدواریم در 3 ماهه ابتدایی سال 1399، این واگن‌ها تحویل شرکت حمل و نقل ریلی رجا شود.
 
محمد رجبی در خصوص واگن‌های مسافری جدید یاد شده گفت: این واگن‌های مسافری از نوع چهار تخته، با تهویه مطبوع و سیستم صوتی و تصویری می‌باشند که مناسب شرایط محیطی و جغرافیایی کشور ماست.  به طوری که حجم کل سرمایه‌گذاری شرکت حمل و نقل ریلی رجا برای قراردادهای فوق، بالغ بر 230 میلیارد تومان می‌باشد.
 
مدیرعامل رجا، رشد و ارتقای صنعت ریلی را در واگذاری فعالیت‌ها به حوزه فنی و تخصصی و حضور افراد متبحر داخلی دانسته و  تاکید کرد: ایجاد و فعالیت شرکت نوین صنعت رجا (نصر) در این راستا شکل گرفته است.
 
وی خاطرنشان کرد: این شرکت به عنوان شرکتی فنی و تخصصی در زیرمجموعه شرکت حمل و نقل ریلی رجا تشکیل شده تا علاوه بر انجام تعمیرات قطارهای مسافری رجا و سایر شرکت‌های ریلی، نظارت دقیقی را در اجرای فرآیندهای بازسازی و خرید ناوگان رجا داشته باشد، در این میان حمایت‌های سازمان‌ها و نهادهایی همچون سازمان تأمین اجتماعی، در راستای ارتقای صنعت ریلی قابل توجه است.
 
مدیرعامل هگتا در ادامه به اقدام حمایتی سازمان تأمین اجتماعی از صنعت ریلی کشور اشاره کرد و گفت: با انعقاد قرارداد همکاری با شرکت واگن پارس به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده واگن در ایران، از توقف خط تولید واگن‌های مسافری جلوگیری و اشتغال موجود حفظ شد، ضمن اینکه این اقدام در افزایش ظرفیت حمل مسافر در داخل کشور نیز بسیار مؤثر خواهد بود.
 
دستجردی در ادامه به موضوع تأمین منابع مالی از سوی سازمان تأمین اجتماعی برای خرید قطعات واگن‌های مسافری اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلات فراوانی که برای قطارهای مسافری، به ویژه قطار تندروی پردیس وجود داشت، در دوره مدیریتی مدیرعامل فقید سازمان تأمین اجتماعی – مرحوم دکتر نوربخش- منابع مالی لازم تأمین شد که البته دولت نیز برای رفع مشکلات در این حوزه، باید اهتمام جدی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز