خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافری در گفت‌و گو با ایلنا:

قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین گران نمی‌شود/ اولویت ارایه خدمات با زائران حسینی است و شرمنده سایر مسافران می‌شویم/ دولتمردان هنر ارایه خدمات متناسب با تقاضا را ندارند

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۹۳۲

رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافری با بیان اینکه قرار نیست بلیت اتوبوس در ایام محرم و اربعین به مقصد پایانه‌های مرزی عراق تغییر کند، گفت:تمام ناوگان اتوبوسی و مینی‌بوسی کشور برای ارایه خدمات به زائران حسینی بسیج شده‌اند و اگر استقبال بالا باشد، در این ایام از ارایه خدمات به مشتریان دائمی معذوریم و شرمنده آنها می‌شویم.

احمدرضا عامری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده برای جابه‌جایی زائران در دهه اول محرم و ایام اربعین اظهار داشت: جابه‌جایی زائران حسینی توسط ناوگان جاده‌ای در طول سال انجام می‌شود و تنها مربوط به یک ایام خاصی نیست اما در ایام اربعین تقاضا برای سفر جاده‌ای به کشور عراق به چند برابر می‌رسد.

وی افزود: در ایام دهه اول محرم هم تقاضا برای سفر به کربلا وجود دارد که ناوگان جاده‌ای به این تقاضای موجود در بازار پاسخ می‌دهد.

رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافری با تاکید بر اینکه آمادگی برگزاری سفرهای زائران در ایام محرم و اربعین را داریم،‌ گفت: در حال حاضر 15 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در ناوگان کشور فعال است که در این ایام در خدمت جابه جایی زائران هستند و سفرهای اربعین در اولویت استفاده از این ناوگان قرار دارد.

عامری تاکید کرد: تمام ناوگان اتوبوسی و مینی‌بوسی کشور برای ارایه خدمات به زائران حسینی بسیج شدهاند و اگر استقبال بالا باشد، در این ایام از ارایه خدمات به مشتریان دائمی معذوریم و شرمنده آنها می‌شویم.

وی با بیان اینکه سال گذشته دو میلیون زائر حسینی از طریق ناوگان جاده‌ای جابهجا شدند، اظهار داشت: شلمچه،  چذابه،  مهران، خسروی از جمله مرزهای فعال ایران و عراق در این ایام برای جابه جایی زائران هستند که البته مرز خسروی در طول شبانه روز به صورت محدود فعال خواهد بود.

رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافری ادامه داد: احتمالا امسال با توجه به موضوع حذف ویزا تعداد زائران حسینی افزایش یابد که البته آماده پاسخ به افزایش تقاضای سفر به عراق هستیم.

وی از عدم افزایش قیمت بلیت اتوبوس در این ایام خبر داد و گفت: قرار نیست بلیت اتوبوس در ایام محرم و اربعین به مقصد پایانه‌های مرزی عراق تغییر کند.

عامری با اشاره به مشکلات موجود در این ایام، در شرکت‌های حمل و نقلی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات، موضوع برنامه‌ریزی برای برگشت زائران است به طوری که هیچ اطلاعی از اینکه برای مثال از مرز مهران چه تعداد زائر بر می‌گردد نداریم یا اینکه با برگشت حجم انبوهی از مسافران در یک روز مواجه می‌شویم که تنها راهکار حل و رفع این مشکل مدیریت زمان سفر توسط خود مسافران است .

وی افزود: از سوی دیگر متاسفانه مدیران و مسئولان کشور آنقدر هنر ندارند که با افزایش تقاضا، میزان خدمات را هم افزایش دهند و اساسا برنامه‌ریزی برای برگشت تدریجی زائران وجود ندارد.

رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافری همچنین درباره موضوع تامین سوخت در خاک عراق اظهار داشت: بنا بر تقاضای زائران،  مقصد گروهی از مسافران پایانه‌های مرزی کشور است اما گروهی از مسافران را تا نجف و کربلا همراهی می‌کنیم. درباره موضوع سوخت هم مذاکراتی انجام شده است و اجازه یک باک مجاز حمل سوخت را داریم و اگر سوخت همراه ناوگان بیشتر از یک باک باشد باید تعرفه آن را بپردازیم.                        

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز