خبرگزاری کار ایران

علی رستمی مطرح کرد:

رونق تولید فساد و رانت را از بین می‌برد/ اختلاس معلول پایین‌بودن بهره‌وری و اثربخشی است

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۶۷۳

مدیرعامل شرکت املاح معدنی ایران گفت: حمایت از رونق تولید یعنی بزرگ‌شدن کیک اقتصادی کشور که اختلاس و رانت را بی‌معنی می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت املاح معدنی ایران، علی رستمی، مدیرعامل این شرکت ضمن تبریک به مناسبت اعیاد ذی‌الحجه گفت: نامگذاری امسال با نام حمایت از رونق تولید نشان از تدبیر و حکمت رهبر انقلاب دارد. با رونق تولید فساد کم خواهد شد و با شکل‌گیری رقابت رانت از بین می‌رود.

وی افزود: حمایت از رونق تولید یعنی بزرگ‌شدن کیک اقتصادی کشور که اختلاس و رانت را بی‌معنی می‌کند. دعوا و اختلاس و رانت زمانی شکل می‌گیرد که رونق و تولید و رقابت نباشد. همچنان که اگر به تعداد زیاد خودرو تولید شود رانت از بین می‌رود.

مدیرعامل شرکت املاح معدنی ایران با بیان اینکه ما باید مسئولانه نسبت به رونق تولید بکوشیم، گفت: اقتصاد و صنعت کشور نیاز به حمایت همه بازیگران اقتصادی دارد و موانعی همچون مشکلات فناوریکی، اطلاعاتی و موانع مصنوعی باید برداشته شود.

وی با بیان اینکه اختلاس معلول علت بزرگی به نام، پایین بودن بهره‌وری و اثربخشی است، گفت: ما استعداد خلق در جای ۷۰۰ میلیارد دلار در معدن را داریم اما مقادیر بسیار کمی از این منابع معدنی را استخراج می‌کنیم و در زنجیره تولید متاسفانه میزان کمی را فرآوری می‌کنیم. با بهره‌وری معدن، به تنهایی و بدون کمک گرفتن از بخش نفت و کشاورزی می‌تواند اقتصاد کشور را تامین کند.

مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران گفت: سه‌ماهه اول امسال جمع دارایی‌های ما بیش از ۸۰ درصد نسبت به مشابه سال پیش افزایش یافته است. امسال ارزش شرکت ما نزدیک به یک‌هزار و پانصد میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اهمیت نمک در صنعت گفت: تلاش داریم نمک مورد نیاز بخش صنعت نفت را تامین کنیم. همچنین نخستین قرارداد فروش این نوع نمک به کشور‌های خارجی امسال بسته شد. از نمک نباید غافل شویم. اگر فقط در حوزه نمک سرمایه‌گذاری می‌کردیم پیشرفت چشمگیر و ارزآوری بسیاری خواهیم داشت.

رستمی در ادامه گفت: نمک تبلور مجدد، نمک هیدرومیل، سولفات پتاسیم، سولفات‌سدیم از جمله مهم‌ترین محصولات شرکت معدنی املاح ایران است.

وی با اشاره به خودکفایی در تولید سولفات گفت: از جمله مهم‌ترین محصولات نهایی ما سولفات سدیم است این محصول جزء صنایع استراتژیک کشور است. ما ۹۰ درصد بازار داخل را تامین می‌کنیم. به شکل کلی ۷۵ درصد سولفات کشور را تامین می‌کنیم و مابقی از خارج و چین تامین می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز