خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت اعلام کرد:

مرکز مبادله فناوری ایران، کره جنوبی و چین فعال شد/ ۹۸۵۰ واحد صنعتی راکد وجود دارد/ ۶۰ شرکت مدیریت صادرات راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۴۶۶

معاون وزیر صمت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: مرکز مبادله فناوری با همکاری ایران، کره جنوبی و چین برای آموزش تولیدکنندگان در بخش صنعت فعال شده و به زودی هفت گروه از هفت واحد صنعتی برای آموزش‌های فناوری به کشور آلمان اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محسن صالحی‌نیا، در نشست خبری با موضوع «تبیین برنامه‌ها و تشریح عملکرد» با تاکید بر اینکه برای تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی با مشکل روبرو هستیم اظهار کرد: در صورت تخصیص سهم 40 درصدی صنایع از منابع پولی و بانکی امکان راه‌اندازی مجدد واحدهای کوچک صنعتی غیرفعال و توسعه آ‌نها وجود دارد.

در تامین مواد اولیه صنایع بالادستی با مشکل روبرو هستیم

وی ادامه داد: ما همچنین در تامین مواد اولیه، در صنایع بالادستی مانند پتروشیمی‌ها و فولاد با مشکل روبرو هستیم که نیاز به همکاری این صنایع برای حرکت چرخ صنعت در شبکه‌های صنعتی داریم.

صالحی‌نیا با اشاره به راه‌اندازی میز خدمت الکترونیکی برای صنایع اظهار کرد: میز خدمت الکترونیکی برای ارائه خدماتی مانند ارسال درخواست، مراحل اداری مربوط به تولید در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران فعال شده است.

99 درصد از واحدهای فعال در شهرک‌های صنعتی به بخش خصوصی مربوط است

وی بیش از 99 درصد از واحدهای فعال در شهرک‌های صنعتی را مربوط به بخش خصوصی دانست.

صالحی‌نیا گفت:‌ در برخی از شهرک‌های صنعتی با کاهش منابع آبی روبرو هستیم که این موضوع می‌تواند بخش صنعت به ویژه صنایع کوچک را تحت تاثیر قرار دهد.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه نیاز به همکاری مشترک با سازمان‌های ذیربط برای تامین آب صنایع داریم افزود:  در کنار پیگیری رفع مشکلات صنایع کوچک تامین آب را نیز مدنظر قرار داده‌ایم اما برای این مشکل نیاز به همکاری مشترک با سایر دستگاه‌های ذیربط و همچنین مدیریت منابع آبی توسط فعالین حوزه داریم.

وی تاکید کرد: در سال رونق تولید وظیفه همه دستگاه‌ها کمک به رفع مشکلات بخش تولید است وظیفه ما رساندن خدمات بهتر برای رفع مشکلات تولیدکنندگان هستیم.

صالحی‌نیا با اشاره به برنامه‌های جامع سازمان برای بهبود شرایط صنایع کوچک اظهار کرد: با توجه به اینکه مشکلات و مسائل واحدهای صنعتی در کشور معمولا یکسان است چند برنامه جامع برای رفع آنها در دستور کار داریم که از جمله آنها می‌توان به اعمال مدیریت برای تامین مواد اولیه وارداتی، تامین کالاها و قطعاتی که امکان تولید آن را در کشور داریم و همچنین تامین منابع مالی مورد نیاز واحدهای صنعتی اشاره کرد.

وی در ادامه سخنان خود به ارائه آماری از واحدهای صنعتی و فعالیت‌های آنها پرداخت و گفت: در حال حاضر 811 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور در حال بهره‌برداری است.

9 منطقه ویژه اقتصادی نیز در حال بهره‌برداری است

صالحی‌نیا ادامه داد: از این میزان حدود 500 شهرک صنعتی و 310 ناحیه صنعتی فعال هستند. همچنین 9 منطقه ویژه اقتصادی نیز در حال بهره‌برداری است.

معاون وزیر صمت تعداد واحدهای صنعتی راکد را 9850 واحد عنوان کرد و افزود: در سال جاری برای برگشت مجدد به تولید 1350 واحد برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

13 هزار و 800 واحد با ظرفیت 50 درصد فعالیت می‌کنند

وی ادامه داد: از تعداد واحدهای فعال صنعتی در شهرک‌های صنعتی 13 هزار و 800 واحد با ظرفیت 50 درصد، 10 هزار واحد با ظرفیت 50 تا 70 درصد و باقی واحدها با ظرفیت 70 درصد به بالا در حال فعالیت هستند.

صالحی‌نیا تعداد واحدهایی که صادرات داشته‌اند را 1100 واحد عنوان کرد و افزود‌: سهم صادرات این واحدها چهار میلیارد دلار برآورد می‌شود.

سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری سرمایه گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی

معاون وزیر صمت از حدود 210 سرمایه‌گذار خارجی در شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: ارزش سرمایه‌گذاری انجام شده دو  میلیارد دلار است که برای 17 هزار نفر اشتغال‌زایی کرده است.

60 شرکت مدیریت صادرات راه اندازی شد

وی همچنین از راه‌اندازی 60 شرکت مدیریت صادرات خبر داد و گفت: این شرکت‌ها وظیفه حمایت از واحدهای صنعتی برای صادرات در قالب تشکل‌ها را بر عهده دارند.

صالحی‌نیا همچنین از راه‌اندازی 466 خوشه صنعتی خبر داد.

وی افزود: این خوشه‌های صنعتی در 97 پروژه از جمله زعفران، عسل، فرش و ... در حال فعالیت هستند.

معاون وزیر صمت در پایان سخنان خود از برگزاری 33 هزار دوره آموزشی حضوری و مجازی برای فعالین صنعت خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز