خبرگزاری کار ایران

براساس مصوبه هیات وزیران؛

تمام ابعاد بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد در همه دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۳۹۸ پیاده‌سازی می‌شود+ سند

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۷۶۶

هیأت وزیران به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور، آیین‌نامه اجرایی بند ج تبصره ۲۰ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور را تصویب کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از  مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، بر اساس این تصویب‌نامه،کارگروهی با مسوولیت بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقام مجاز از طرف وی و با دعوت از اشخاص ذی‌ربط در جهت پیاده‌سازی تمام ابعاد بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد شامل برنامه‌ریزی، هزینه‌یابی و مدیریت عملکرد تشکیل دهد. این کارگروه بخش جداگانه در ساختار سازمانی دستگاه اجرایی محسوب نمی‌شود.

به موجب ماده‌ای دیگر از این تصویب‌نامه، دستگاه اجرایی موظف است که سایر پرداخت‌های غیرمستمر به کارکنان را معطوف به عملکرد و کارایی آنها محاسبه و پرداخت کند.

در ماده‌ای دیگر از این تصویب‌نامه تصریح شده است که در اجرای بند الف تبصره ۲۰ قانون، تمام دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ از جمله بانک‌ها و شرکت‌های دولتی مکلف هستند که در سال ۱۳۹۸ نسبت به تکمیل و استقرار کامل سامانه(سیستم)حسابداری قیمت تمام‌شده اقدام کنند.

براساس ماده دیگر این تصویب‌نامه، اقدام یا سلسله اقدامات مشخص، تکرارپذیر، کمیت‌پذیر و دارای سنجه که برای تولید کالا و ارایه خدمت توسط دستگاه اجرایی به ذی‌نفعان خارج سازمانی، جهت تحقق اهداف برنامه سالانه انجام می‌گیرد و منابع موردنیاز آن از محل اعتبارات هزینه‌ای بودجه سالانه تأمین می‌شود.

این تصویب‌نامه در ماده ۱۴ تصریح دارد که در اجرای بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد و به‌منظور تحقق وظایف و اهداف دستگاه‌های اجرایی، دستگاه‌ اجرایی مجاز است عنوان، سنجه عملکرد، مقدار و قیمت تمام‌شده فعالیت‌های ذیل برنامه‌های مصوب مندرج در پیوست شماره ۴ قانون را مشروط به آن‌که در جمع اعتبارات هزینه‌ای آن برنامه تغییری ایجاد نشود، حداکثر تا ۳۰ درصد با پیشنهاد بالاترین مقام دستگاه‌ اجرایی و تأیید سازمان، در سقف اعتبار مصوب همان برنامه، اصلاح کند.

متن کامل این مصوبه در لینک زیر قابل مشاهده است.

https://www.mporg.ir/FileSystem/View/File.aspx?FileId=e6324e51-bf0f-4543-9511-3c075717c472

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز