خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه معدن ایران:

روند بازار از علل تعطیلی معادن کوچک است

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۴۶۵

رئیس خانه معدن ایران اظهار داشت: یکی از علل تعطیلی معادن کوچک روند بازار است که رکود در صنایع و تحریم‌ها باعث شده که این معادن نتوانند تولیدات خود را به فروش برسانند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا در همایش احیا و فعال سازی و توسعه معادن کوچک، محمدرضا بهرامند رئیس خانه معدن با اشاره به اهمیت معادن کوچک در زنجیره و ارزش افزوده صنایع معدنی ایران گفت: این بخش از صنعت کشور دارای ظرفیت بالقوه و اثرگذاری است اما متاسفانه در صد سال اخیر به علل مختلف روند نزولی داشته و نتوانستیم آن طور که لازم است این بخش را فعال کنیم و از ارزش افزوده آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ما نیز به عنوان تشکل بخش خصوصی این حوزه به همراه وزارت صمت به دنبال این هستیم که با احیای معادن نهضت فرآوری و حتی ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات در داخل کشور راه‌اندازی شود. البته نباید این موضوع را فراموش کرد که احیای معادن باید به صورت زنجیره‌ای باشد یعنی از حوزه اکتشاف آغاز و در نهایت به بازار برسد امروز یکی از علل تعطیلی معادن کوچک روند بازار است که رکود در صنایع و تحریم‌ها باعث شده که این معادن نتوانند تولیدات خود را به فروش برسانند.

وی ادامه داد: سازمان ایمیدرو با عنوان نماینده دولت در این حوزه می‌توانند با همکای بخش خصوصی و فعالان صنایع معدنی ایران کار احیای معادن کوچک را تسریع ببخشند. یکی دیگر از راه‌های تسریع امور این است که شورای عالی معادن کشور بخشی از اختیارات خود را به شورای احیای معادن کوچک مقیاس تفویض کند که خوشبختانه این اتفاق صورت گرفت و جا دارد از وزارت صمت بابت این حرکت تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز