خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

افتتاح ۷ آزادراه به طول ۵۰۰ کیلومتر تا سال ۹۹/ وجود ۲۵ میلیارد تومان معارض در مسیر آزادراه همت- کرج

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۲۹۴

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در حال حاضر آزادراه همت – کرج پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی دارد و ۱۵ درصد باقی مانده طی سه ماه آینده به اجرا می‌رسد چرا که فقط کارهای تاسیساتی آن باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز معاون اول رئیس جمهوری به همراه وزیر راه و شهرسازی،  وزیر ارتباطات و جمعی از مسئولان ملی و محلی از آزادراه همت- کرج بازدید کرد و در ادامه برای بازدید از سایر پروژه‌ها وارد استان البرز شدند.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از این آزادراه با بیان اینکه ساخت ۵۰۰۰ کیلومتر آزاد در حال ساخت است، گفت: ساخت ۱۱۱۶ کیلومتر آزادراه آغاز شده که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ از هفت آزادراه مهم و بزرگ کشور بهره‌برداری خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار داشت: آزادراه همت- کرج امسال به طول ۶/۱۴ کیلومتر امسال به افتتاح می‌رسد. همچنین قطعه یک آزادراه تهران- شمال هم طبق وعده داده شده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی دارد و تهران و البرز را از گره ترافیکی نجات خواهد داد. این آزادراه هم در بازه زمانی گفته شده به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان، آزادراه خرم‌آباد- بروجرد، آزادراه ارومیه- تبریز و آزادراه اصفهان- شیراز از دیگر هفت آزادراهی هستند که باید تا سال ۹۹ افتتاح شوند.

خادمی با بیان اینکه طول این هفت آزادراه ۵۶۸ کیلومتر است، گفت: با ساخت این هفت آزادراه ۲۶ درصد به طول آزادراه‌های کشور اضافه خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سرمایه بر روی زمین برای ساخت این آزادراه‌ها، سهم دولت و بخش خصوصی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: دولت باید برای ساخت این آزادراه‌ها ۸۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت آزادراه همت- کرج اظهار داشت: طول این آزادراه ۶/۱۴ کیلومتر است و عبور از قطعه اول آن انجام می‌شود و همچنین ساخت قطعه دوم در دست اجرا است.

وی افزود: در هر کیلومتر از این آزادراه با تجمعی از معارضین مواجه بودیم که باید رفع معارض می‌شد و قطعه سوم، قطعه انتهایی به جاده چالوس متصل می‌شد.

خادمی ادامه داد: با ساخت این آزادراه ترافیک به سمت کنارگذر شمالی کرج توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آزادراه همت – کرج پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی دارد، گفت: ۱۵ درصد باقی مانده طی سه ماه آینده به اجرا می‌رسد چرا که فقط کارهای تاسیساتی باقی مانده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر هزینه رفع معارض باقی مانده در این آزادراه اظهار داشت: هزینه رفع معارض حدود ۲۵ میلیارد تومان است که برای آن اولویت‌بندی شده؛ ۵ میلیارد آن در مسیر اصلی آزادراه و ۲۰ میلیارد هم در بخش‌های رمپ و لوپ آزادراه قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر تنها پنج واحد مسکونی در طول مسیر آزادراه همت- کرج باقی مانده است که برای رفع این معارضان باید اعتبارات نقد داشته باشیم چرا که مالکان آنها راضی به دریافت اسناد خزانه اسلامی نمی‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پس از بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه از این آزادراه و آزادراه تهران- شمال اعتباراتی ابلاغ شد، گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات به آزادراه تهران- شمال و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات برای آزادراه همت- کرج ابلاغ شد.

وی همچنین درباره آغاز عملیات اجرایی برای ساخت راه‌آهن شلمچه – بصره اظهار داشت: ما آمادگی شروع عملیات اجرایی را داریم اما باید اراضی مورد نظر در اختیار ما قرار بگیرد.

وی افزود: نحوه سرمایه‌گذاری ما در آن منطقه BOT است که باید عراقی‌ها آن را بپذیرند.

وی تاکید کرد: از آنجایی که منطقه کاملا جنگی بوده است، پس از آزادسازی اراضی باید نسبت به پاکسازی هم اقدام شود تا مشکلی در روند اجرا نداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز