خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت بیان کرد:

آغاز داخلی‌سازی ۳۵ قطعه حساس خودرو/ صنعت خودرو از بحران عبور کرد

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۷۸۷

وزیر صمت اظهار داشت: با وجود آنکه صنعت خودرو در ماه‌های گذشته شرایط بدی داشت اما ما نگذاشتیم این صنعت نابود شود. اکنون می‌توان گفت که از مرحله بحران عبور کردیم و در مرحله افزایش تیراژ تولید هستیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مراسم نخستین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو، محمدرضا رحمانی با اشاره به آغاز نهضت داخلی‌سازی و برگزاری نمایشگاه توانمندی‌ها گفت: نهضت ساخت داخل یکی از محورهای اصلی وزارت صنعت در سال جاری است و تمرکز ویژه‌ای بر روی این امر خواهیم داشت.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی ما در حوزه صنعت خودرو وابستگی شدید ارزی و واردات است که قصد داریم با راه‌اندازی اینگونه مراسم‌ها از بحران وابستگی خارج شویم. البته سال‌های خوبی در گذشته برای داخلی‌سازی قطعات انجام شده بود، به طور کلی در این حوزه انجمن‌های مربوطه وظایف مهمی برعهده دارند.

وی با اشاره به جلسه سال گذشته خود با خودروسازان گفت: در آذر ماه سال گذشته ما به خودروسازان اخطار دادیم که به دنبال داخلی‌سازی قطعات مورد نیاز خود باشند و برای رسیدن به این منظور با شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشجویان و اساتید همکاری و تعامل داشته باشند و نیازهای خود را به صورت نمایشگاهی اعلام کنند که این اتفاق برای اولین بار در نمایشگاه خودروی شهر آفتاب صورت گرفت.

وزیر صمت تصریح کرد: رهبر انقلاب در خصوص این عملکرد وزارتخانه ابراز خرسندی کرده و همین امر باعث شده که ما با روحیه بهتر و تمام توان به سمت خودکفایی گام برداریم. جا دارد اینجا از شرکت‌هایی که در این فرصت کم به ما پیوستند و واقعا زحمت کشیدند تشکر کنیم.

رحمانی با اشاره به آغاز داخلی‌سازی ۳۵ قطعه حساس خودرو گفت: برنامه داخلی‌سازی این ۳۵ قطعه بسیار اهمیت دارد. با وجود آنکه صنعت خودرو در ماه‌های گذشته شرایط بدی داشت اما ما نگذاشتیم این صنعت نابود شود. اکنون می‌توان گفت که از مرحله بحران عبور کردیم و در مرحله افزایش تیراژ تولید هستیم، ضمن آنکه همزمان داخلی‌سازی قطعات حساس را آغاز کردیم. ما امیدواریم با داخلی‌سازی که صورت می‌گیرد، خودروهای پرتیراژ کاهش قیمت داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز