خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایلنا:

نفتکش بریتانیایی به هشدارها پاسخ نمی‌داد/ احتمال سانحه دریایی وجود داشت/ در صورت درخواست قضایی، خدمه کشتی به خشکی منتقل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۷۵۵

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه نفتکش بریتانیایی به تماس‌هایی که با کشتی برای ارزیابی‌های بیشتر گرفته می‌شد، پاسخ نمی‌داد و به هشدارها توجه نمی‌کرد،‌ گفت: فعلا خدمه در کشتی مستقر هستند و نیازی باشد مرجع قضایی درخواست حضور خدمه در خشکی را ارایه می دهد.

اله‌مراد عفیفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت نفتکش توقیف شده بریتانیایی اظهار داشت: یکی از دلایلی که کشتی بریتانیایی برای بررسی‌های بیشتر توقیف شده این است که در مدت زمانی با ردیاب خاموش در مسیر در حال حرکت بوده است.

وی افزود: همچنین در عین حال به تماس‌هایی که با کشتی برای ارزیابی‌های بیشتر گرفته می‌شد پاسخ نمی‌داد و به هشدارها توجه نمی‌کرد، در نهایت نسبت به تغییر مسیر خود اقدام کرد.

عفیفی‌پور ادامه داد: این اقدامات می‌توانست منجر به حادثه در آب‌های کشورمان شود و در نهایت این اقدامات کشتی بریتانیایی باعث می‌شود که برای ارزیابی بیشتر از آنها بخواهیم که به سمت لنگرگاه حرکت کنند و نیروهای نظامی ارزیابی سانحه را انجام دهند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان درباره وضعیت خدمه این کشتی گفت: فعلا خدمه در کشتی مستقر هستند و نیازی باشد مرجع قضایی درخواست حضور خدمه در خشکی را ارایه می‌دهد.   

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرایط در محدوده آب‌های ایران کاملا عادی است و ناوگان تجاری و سایر خطوط کشتیرانی طبق برنامه به مسیر خود در منطقه ادامه می‌دهند، ادامه داد:‌ ناوگان تمام خطوط کشتیرانی دنیا می‌توانند با رعایت قوانین و مقررات بین‌المللی و هم قوانینی که به حاکمیت کشورهای ساحلی از آبراه‌های بین‌المللی از جمله آب‌های محدوده کشورمان عبور کنند.

عفیفی‌پور گفت:‌ از نظر فنی برای تردد کشتی‌ها هیچ منعی وجود ندارد و هر کشتی و شناوری که از قوانین موضوعه تبعیت کند بدون هیچ مشکلی می‌تواند از آبراه‌های بین‌المللی تردد داشته باشد و تمام خطوط کشتیرانی در برابر قوانین بین المللی یکسان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز