خبرگزاری کار ایران

لنگر گرفتن یک نفتکش بریتانیایی در خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۰۳۶

مسئولان نفتکش بریتیش پترولیوم علت لنگر انداختن آن در آب‌های خلیج فارس را ترس از اقدام تلافی‌جویانه ایران توصیف کردند.

 به گزارش ایلنا، بلومبرگ نوشت: یک نفتکش متعلق به شرکت بریتیش پترولیوم «از بیم توقیف شدن» از سوی ایران در آب‌های عربستان در خلیج فارس لنگر انداخته و قصد حرکت به سمت تنگه هرمز را ندارد.

بلومبرگ گزارش داد که ترس مسئولان بریتیش پترولیوم از این است که ایران به تلافی توقیف نفتکش گریس۱ در آب‌های جبل‌الطارق، نفتکش‌های بریتانیایی را توقیف کند.

نفتکشی گریس۱ روز پنج‌شنبه در آب‌های جبل‌الطارق که تحت حاکمیت بریتانیا قرار دارد، توقیف شد.

مسئولان ایران این اقدام بریتانیا را راهزنی دریایی توصیف کردند و با احضار سفیر این کشور در ایران خواستار توضیح انگلیس در این رابطه شدند.

درحالی که مقام‌های جبل‌الطارق مدعی‌اند مقصد این نفتکش بندر بانیاس سوریه بوده‌ است، مقام‌های ایران این مساله را تکذیب کرده‌اند.

خبرگزاری بلومبرگ امروز -دوشنبه- گزارش داد که نفتکش شرکت بریتیش پترولیوم به نام «بریتیش هریتیج»، با ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت روز شنبه در آب‌های عربستان در خلیج فارس «پناه گرفته» و قصد حرکت به سمت تنگه هرمز و ورود به آب‌های بین‌المللی را ندارد.

یک منبع آگاه به این خبرگزاری گفته‌است کشتی یادشده برای خروج از تنگه هرمز مجبور است به آب‌های ایران نزدیک شود و می‌ترسد که در واکنش به اقدام پیشین بریتانیا در روز پنج‌شنبه توقیف شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز