خبرگزاری کار ایران

علی وحدت خبر داد:

پرداخت ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق شبکه بانکی تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۰۶۶

آیین انعقاد تفاهم­‌نامه حمایت از شرکت‌­های دانش­‌بنیان و آغاز به کار دفتر حمایت از نوآوری بانک تجارت در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ، در این مراسم،  علی وحدت، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، عنوان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، نهاد اصلی تامین مالی شرکت­های دانش­بنیان در کشور است و رسالت تامین مالی این حوزه را برعهده دارد. همان­طور که می­دانید کشور با تاکیداتی که در اسناد بالادست انجام شده در حال گذار از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش­بنیان است؛ لذا در راستای بلوغ اقتصاد دانش­بنیان نیازمند حمایت­های مالی خاص در این حوزه است تا بتواند به قوام خودش برسد.

وی افزود: در حال حاضر ۴ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌­بنیان در حال فعالیت در حوزه‌­های مختلف هستند که این شرکت­ها از لحاظ سایز اقتصادی با هم تفاوت دارند و برخی از این شرکت­ها شرایط­‌شان به­‌گونه­‌ای است که به مراحل رشد رسیده و باید بتوانند با سیستم مالی و پولی کشور و بانک‌­ها کار کنند. بنابراین صندوق نوآوری برای ورود آسان و برقراری ارتباط راحت­تر این شرکت­‌ها با بانک­‌ها و سیستم پولی کشور تلاش کرده است.

وحدت با اشاره به اینکه این شرکت‌­ها باید بتوانند قواعد بازی بزرگتر و کار با سیستم بانکی را فرا بگیرند، گفت: در این خصوص علاوه بر نگاه صندوق به همکاری با نهادهای مالی کشور، بحث اهرمی­‌سازی منابع برای اینکه بتوان منابع بیشتری را در اختیار شرکت­‌های دانش­‌بنیان قرار داد، نیز در دستور کار قرار گرفته چراکه این فرآیند باعث کاهش تصدی­گری صندوق و سهولت دسترسی شرکت‌­ها به منابع مورد نیاز خواهد شد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، بانک تجارت را جزو بانک­‌های خوب کشور دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت بانک، علاوه بر تحولاتی که در این بانک به­وجود آورده، در همراهی با شرکت‌­های دانش‌­بنیان و اقتصاد دانش­بنیان پیش‌گام شده است. همکاری شرکت‌­های دانش‌­بنیان با سیستم بانکی مانند بانک تجارت با بیش از هزار و ۵۰۰ شعبه در سراسر کشور، باعث می­‌شود که شرکت‌­ها فارغ از محل تاسیس­شان، بتوانند از سیستم بانکی برای تامین مالی خود کمک بگیرند.

وی درباره آغاز به کار دفتر حمایت از نوآوری بانک تجارت درصندوق نوآوری و شکوفایی، عنوان کرد: با توجه به اسمی که برای این دفاتر انتخاب شده، می­‌توان نتیجه گرفت که مانند یکی از دفاتر بانک است، یعنی دفتری که بتواند همکاری‌­های بین شعب و بخش­‌های مختلف بانک‌­ها را در صندوق تسهیل کند و فلسفه این دفتر، فراتر از یک شعبه و باجه بانکی است که این امر نشان از حسن نظر مدیران بانک تجارت دارد.

وحدت با اشاره با اهمیت تسهیلات و ضمانت­نامه برای شرکت­های دانش­بنیان، اظهار کرد: بانک تجارت در بحث تسهیلات و ضمانت­نامه­‌های بانکی، فعالیت خودش را آغاز کرده است. یکی از قول‌­هایی که از مدیرعامل بانک تجارت گرفته‌­ایم، راه اندازی «ال.سی» داخلی برای شرکت­‌های دانش‌­بنیان است که در این صورت بانک تجارت در این حوزه پیشرو خواهد بود؛ این سرویس جزو نیازهای بسیار مهم شرکت­‌های دانش‌­بنیان است که با حمایت­‌های بانک تجارت به زودی راه‌­اندازی خواهد شد.

وی با ذکر اینکه بخشی از منابع صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت اهرمی از طریق بانک‌ها به شرکت‌ها اختصاص داده می‌شود، تصریح کرد: هدف­‌گذاری صندوق، پرداخت بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات، از طریق منابع بانکی به شرکت‌­های دانش­‌بنیان است؛ علاوه بر این حدود هزار میلیارد تومان نیز  اعتبار برای صدور ضمانت‌­نامه از طریق سیستم بانکی در نظر گرفته­ شده است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: با توجه به فعالیت‌­هایی که صندوق تاکنون داشته، پیش­‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۸، از هدف‌­هایی که برای این سال داشته‌­ایم، عبور کنیم، لذا  امیدوارم با این مسیری که باز شده، شرکت‌­های دانش‌­بنیان بزرگتر که می‌­توانند ارتباط بانکی خوبی برقرار کنند، مشکلی از نظر تامین مالی نداشته باشند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز