خبرگزاری کار ایران

اردکانیان خبر داد:

عبور ظرفیت نیروگاه‌های کشور از مرز ۸۱ هزار مگاوات/بهره‌برداری از ۳۰ تصفیه‌خانه فاضلاب تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۵۹۶

وزیر نیرو با اشاره به اینکه ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور از مرز ۸۱ هزار مگاوات گذشته، گفت: سالیانه دو هزار مگاوات به ظرفیت نصب شده برق کشور افزوده شده است.

به‌گزارش ایلنا، رضا اردکانیان در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی همزمان پروژه‌های صنعت آب و برق در استان خراسان شمالی در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیس‌جمهور با بیان این مطلب افزود: تا قبل از سال ۹۲ حداکثر سالانه یک هزار و ۷۷۵ مگاوات نیروگاه ساخته می‌شد که خوشبختانه از سال ۹۲ تاکنون به‌طور متوسط هر سال ۲۰۰۰ مگاوات به ظرفیت نصب شده برق کشور اضافه شده و سالانه ۱۸ هزار کیلومتر خط انتقال، فوق توزیع و توزیع احداث شده است.

اردکانیان با بیان اینکه هر هفته به طور متوسط ۳۰ روستا در کشور به شبکه آبرسانی مطمئن و پایدار وصل می‌شود، اظهار کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۱۰ هزار و ۱۵۸ روستای کشور به شبکه آب‌شرب پایدار وصل شده و جمعیتی بالغ‌بر ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از هموطنان روستایی کشور از این نعمت برخوردار هستند.

وزیر نیرو افزود: هر ۴۵ روز یک تصفیه‌خانه فاضلاب در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد و تا پایان امسال نیز ۳۰ تصفیه‌خانه فاضلاب دیگر وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری نزدیک وزارت نیرو سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور برای بهره‌برداری از سدها جهت استفاده گردشگری، گفت: خوشبختانه این همکاری به نقطه اجرا رسیده و شیوه‌نامه بهره‌برداری سرمایه‌گذاران از سدهای کشور جهت استفاده گردشگری را در هفته آینده ابلاغ خواهیم کرد.

اردکانیان از تمامی علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این زمینه دعوت کرد تا دست‌کم در ۵۰ سد بزرگ کشور که امکانات خوبی هم در اختیار دارند، با وزارت نیرو و سازمان گردشگری همکاری کنند.

وزیر نیرو در پایان گفت: در استان خراسان شمالی به‌عنوان اولین استان کشور موفق شدیم به‌منظور حفظ محیط زیست، عدم قطع شاخ و برگ درختان در معابر عمومی و کاهش خاموشی در زمان وقوع طوفان شدید، با احداث سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار و جایگزینی با سیستم‌های قدیمی، این استان را مجهز به شبکه فشار ضعیف بهنگام و جدید کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز