خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

بعید است قیمت پراید به زیر 40 میلیون کاهش یابد/ مردم به حرف مسئولان خودرویی اعتماد ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۹۶۸

عضو اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران در خصوص صحبت‌های قائم مقام سایپا مبنی بر ورود 40 هزار خودروی در انبار مانده به بازار گفت: ما هم این صحبت‌ها را شنیدیمُ اما نکته این است که بازار چیزی را حس نکرد و تا مردم چیزی را احساس نکنند خودرو ارزان نخواهد شد.

حسین عبدالهی عضو اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وضعیت بازار خودرو گفت: با وجود آنکه هر سال در فصل تابستان شاهد اوج بازار خرید و فروش خودرو بودیم اما اکنون بازار در رکود مطلق است که مهمترین علت آن عدم ثبات سیاست‌گذاری‌ها و قیمت‌گذاری در بخش خودرو است.

وی در خصوص صحبت‌های وزیر صمت مبنی بر افزایش تولید خودرو و تامین بازار گفت: این صحبت‌ها دیگر اثری بر بازار نمی‌گذارد زیرا در گذشته هم وعده‌هایی داده شده اما به آن عمل نشده است. سال گذشته نیز آقایان به مردم می‌گفتند خودرو نخرند و به زودی قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد اما اکنون مشخص شد که هر کس نخریده ضرر کرده و به قول معروف از بازار عقب مانده‌ است. مردم دیگر اعتماد ندارند و تا یک وعده عملی نشود، بازار هیچ واکنشی نشان نخواهد داد. کاهش یک یا دو میلیون تومانی برخی خودروها در روزهای اخیر نیز به سبب رکود بازار است.

عبداللهی در خصوص صحبت‌های قائم مقام سایپا مبنی بر ورود ۴۰ هزار خودروی در انبار مانده به بازار گفت: ما هم این صحبت‌ها را شنیدیم اما نکته این است که بازار چیزی را حس نکرد و تا مردم چیزی را حس نکنند خودرو ارزان نمی‌شود. البته در هفته‌های اخیر یکسری خودروی ناقص که یا ضبط نداشتند یا سنسور یا بدون پولکی سه‌سر، به بازار آمده است. اقلامی که تهیه آن به نظر نمی‌آید سخت باشد.

وی افزود: به نظر من وضعیت رکود ادامه‌دار خواهد بود. مشکل این است که برخی آقایان از نماینده مجلس تا وزیر و معاونانش هر روز یک صحبتی می‌کنند و بازار متشنج می‌شود که اگر  آقایان این کار انجام ندهند، حداقل بازار ثبات خواهد داشت. اما در هر صورت اگر طبق گفته آقایان تمام خودروهای ثبت‌نامی و معوقات تا پایان شهریور تحویل داده شود، نهایتا شش تا هفت میلیون خودرو ارزان خواهد شد اما هیچ‌وقت پراید زیر ۴۰ میلیون تومان نخواهد آمد این همان حکایت گران شدن ۱۰ میلیونی و ارزان شدن ۲ میلیونی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز