خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

توقف واردات برنج/ 100 هزارتن برنج در گمرک بلاتکلیف مانده است

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۲۴۷

دبیر اجرایی انجمن واردکنندگان برنج ایران از اجرای ممنوعیت واردات برنج توسط وزارت جهادکشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ‌مسیح کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اعلام این خبر، افزود: ممنوعیت برنج همراه با توقف تخصیص ارز توسط بانک مرکزی از دو هفته پیش اعمال شده است.

وی یادآور شد: جلوگیری از واردات برنج در حالی است که در ابتدای خردادماه سال جاری وزارت جهاد کشاورزی در ابلاغیه‌ای رسمی واردات این محصول را آزاد و اعلام کرده بود که بر خلاف سال‌های گذشته امسال در فصل برداشت، برنج وارد کشور می‌شود.

کشاورز اعمال ممنوعیت بدون اعلام قبلی را به شدت بر تنظیم بازار این محصول موثر دانست و گفت: این تصمیم یک‌طرفه و توسط وزارت جهادکشاورزی گرفته شده؛ بطوری که وزارت صمت و سازمان حمایت با آن مخالفت کرده است.

وی میزان واردات برنج از ابتدای سال تا کنون را 600 هزار تن عنوان کرد.

به گفته کشاورز، از این میزان 450 هزار تن آن مصرف و تنها 150 هزار تن باقی مانده است.

دبیر اجرایی انجمن واردکنندگان برنج ایران گفت: اکنون 100 هزارتن برنج در گمرک مانده و تعیین تکلیف نمی‌شود.

کشاورز در پایان میزان متوسط سرانه ماهانه مصرف برنج در کشور را یک صد و 20 هزار تن عنوان کرد که در برخی از ماه‌های خاص سال مانند: رمضان، محرم و صفر افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز