خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو تشریح کرد:

اعلام برنامه‌های زنده ماندن زاینده‌رود

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۲۱۰

تقی‌زاده خامسی گفت: تمهیداتی پیش‌بینی شده که زاینده‌رود 450 میلیون متر مکعب آب داشته باشد تا بتواند اهداف کشت تابستانه و پاییزه و گردشگری در استان اصفهان را محقق کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، قاسم تقی‌زاده خامسی در حاشیه همایش سازگاری با کم‌آبی درباره رهاسازی آب به زاینده‌رود اظهار داشت: طوری برنامه‌ریزی شده که تا پایان سال آبی (شهریور ماه) در سد زاینده‌رود حداقل 450 میلیون متر مکعب آب داشته باشد تا برای کشت پاییزه دچار مشکل نشود و بقیه آب را برای کشت تابستانه استفاده کند.

وی افزود: تمهیداتی اندیشیده شده که زاینده‌رود برای تابستان آب داشته باشد چون تاکید رئیس جمهور این است که از منابع آبی برای گردشگری استفاده شود. بنابراین این تصمیم ذخیره‌سازی 450 میلیون متر مکعب آب در زاینده‌رود در این راستا نیز است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا ابراز امیدواری کرد: مسئولین استانی بتوانند تمهیداتی پیش‌بینی کنند که به هر دو هدف باقی ماندن 450 میلیون متر مکعب آب در زاینده‌رود و همچنین زنده بودن این رود با جاری کردن آب نائل شویم.

وی یادآور شد: طی 10 سال گذشته زاینده‌رود آب نداشت و کشت تابستانه در اصفهان صورت نمی‌گرفت اما اکنون کشت تابستانه در حال انجام است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز