خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

فردا درباره افزایش قیمت مرغ تصمیم‌گیری می‌شود/ زیان 700 میلیارد تومانی مرغداران از نیمه فروردین تا امروز

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۹۴۰

عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: فردا قیمت جدید مرغ به کارگروه تنظیم بازار می‌رود تا درباره آن تصمیم‌گیری شود.

 برومند چهارآیین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه درخواست برای افزایش قیمت مرغ یک‌ ماه پیش به سازمان حمایت ارسال شده است، اظهار کرد: پس از 7 ماه زیان مرغداران، حدود یک‌ ماه پیش وزارت جهاد کشاورزی افزایش قیمت مرغ را به سازمان حمایت و معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت پیشنهاد داد، اما تصویب آن تا امروز به تاخیر افتاده است.

وی ادامه داد: تاخیر در افزایش قیمت مرغ به دلیل ماه رمضان بود اکنون دیگر بهانه‌ای برای تعلل در تصویب قیمت جدید وجود ندارد.

چهارآیین قیمت پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی برای خرید هر کیلوگرم مرغ زنده از مرغداران را 8 هزار و 800 تومان عنوان کرد و افزود: این قیمت در 98.2.31 و بر اساس قیمت نهاده‌های دولتی تعیین شده است در حالی که از آن تاریخ تاکنون قیمت نهاده‌های دامی، ریز مغذی‌ها، درمان و واکسیناسیون افزایش زیادی داشته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هر کلیوگرم کنجاله سویا با قیمت 3 هزار و 500 تومان و هر کیلوگرم ذرت با قیمت یک هزار و 800 تومان به دست مرغداران می‌رسد که اختلاف زیادی با قیمت‌های دولتی این نهاده‌ها  دارد.

چهارآیین زیان مرغداران از نیمه فروردین ماه سالجاری تا امروز را بیش از 700 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این زیان بیش از هر چیز نتیجه اعمال سیاست قیمت‌گذاری دستوری است.

وی یادآور شد: تولید در صنعت مرغداری خرده مالکی و بازار آن رقابتی است. بر اساس علم اقتصاد بازار رقابتی قیمت پذیر است و نیاز به قیمت‌گذاری ندارد.

چهارآیین قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ با سود 10 درصد برای مرغداران را 9 هزار و 700 تومان دانست.

عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران همچنین از زیان 300 میلیارد تومانی تولیدکنندگان جوجه یکروزه از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

چهارآیین گفت: همراه با زیان مرغداران تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه نیز دچار مشکلات زیادی شده‌اند که نتیجه آن زیان 300 میلیارد تومانی آن‌ها بوده است.

به گزارش ایلنا،‌ در ابتدای خردادماه سالجاری حبیب اسدالله نژاد، نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا از موافقت وزارت جهادکشاورزی برای افزایش قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ برای مصرف کننده از 11 هزار و 500 تومان به 12 هزار و 900 تومان خبر داد. سازمان حمایت تولیدکننده و مصرف‌کننده افزایش قیمت مرغ را به بعد از ماه رمضان به دلیل کاهش فشار اقتصادی بر مردم موکول کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز