خبرگزاری کار ایران

دیلی صباح گزارش داد:

انتخابات استانبول؛ چشم‌انداز مدیریت یک سوم تولید ناخالص داخلی ترکیه

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۷۹۵

استانبول امروزشاهد رقابت میان دو کاندیدا از دو حزب مختلف است. کاندیدای پیروز، بر یک سوم تولید ناخالص داخلی ترکیه مدیریت خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی صباح، یک سوم تولید ناخالص داخلی ترکیه به نوعی وابسته به استانبول است در نتیجه انتخابات امروز- یکشنبه- استانبول در جهت کنترل اقتصادی بر شهری است که تولید ناخالص داخلی آن از بسیاری از کشورها بیشتر است.

مردم در داخل و خارج از ترکیه منتظر هستند که نتیجه انتخابات مجدد استانبول به کجا خواهد رسید. بیش از نتایج سیاسی باید به نتایج اقتصادی انتخابات استانبول توجه کرد.

فارغ از این‌که «بینالی ییلدیریم» کاندیدای ائتلاف مردم رای می‌آورد یا «اکرم امام اوغلو» کاندیدای اپوزیسیون، شهردار آینده بر یک سوم تولید ناخالص داخلی ترکیه مدیریت خواهد داشت.

شعارهای انتخاباتی کاندیداها مبتنی بر اشتغال کارمندان و بیشتر کردن یارانه‌ها برای جوانان و علاقه‌مندان به ازدواج است. استانبول با ۱۶ میلیون جمعیت ۲۰ درصد جمعیت ترکیه را تشکیل می‌دهد.

مطابق با سازمان آمار ترکیه، استانبول ۹۷۰ میلیارد لیر یا به عبارتی ۱۶۶ میلیارد دلار حجم اقتصادی دارد. تولید ناخالص داخلی استانبول بیش از فنلاند، مصر و پرتقال است.

مطابقق آمار اتاق بازرگانی ترکیه در سال ۲۰۱۷, ۱۲ هزار و ۴۸۹ شرکت در استانبول به ثبت رسیده است در حالی که هزار و ۹۸۷ شرکت نیز بسته شده‌اند.

خرید و فروش خانه بخش مهمی از اقتصاد استانبول را تشکیل می‌دهد به طوری که در ماه گذشته ۸۲ هزار و ۲۵۲ ملک در این شهر به فروش رسیده است که البته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۱ و سه دهم درصد کاهش داشته است. استانبول مرکز سرمایه‌گذاری بسیاری از مهاجران خارجی است که قصد خرید ملک دارند. این در حالی است که استانبول در خرید ملک توسط سرمایه‌گذاران خارجی پس از آنتالیا قرار دارد. آنتالیا در ماه می توانسته است ۸۵۰ واحد مسکونی را به سرمایه‌گذاران خارجی بفروشد.

استانبول در سه ماهه اول سال جاری با چهار میلیون و ۳۰۰ هزار بازدید کننده خارجی، ۵۰ درصد توریست‌های خارجی وارد شده به ترکیه را به خود اختصاص داده است که در واقع بیش از ۸۰ درصد درآمد توریستی این شهر از مسافران خارجی تامین می‌شود.

در این شهر در مقایسه با سال گذشته قیمت محصولات مصرفی روزانه به میزان ۲۳ و ۵۶ صدم درصد افزایش پیدا کرده است. همینطور میزان افزایش قیمت سوخت ۲۸ درصد بوده است.  در بخش مواد شیمیایی و معدنی ترکیه با ۳۶ درصد رشد قیمت روبه‌رو بوده است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز