خبرگزاری کار ایران

افزایش سهام بورس‌های آسیایی به دنبال اظهار نظر فدرال رزرو

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۴۶۸

به دنبال قوت گرفتن احتمال دیدار روسای جمهوری چین و آمریکا و همینطور همگرایی بانک مرکزی اروپا و آمریکا در تغییر نرخ بهره باعث شد سهام بورس‌های آسیایی افزایش پیدا کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، سهام بورس‌های آسیایی به بیشترین میزان خود در پنج هفته گذشته رسید. این اتفاق در حالی رخ داد که بازار این احتمال را می‌دهد که فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا بر سر کاهش نرخ سود بانکی به توافق رسیده باشند.

این در حالی است که رئیس بانک مرکزی اروپا با همکاری سایر بانک‌های اروپایی قصد دارد در جهت افزایش کارآیی بورس و افزایش رونق اقتصادی به بازار پول بیشتری تزریق کند.

این افزایش‌ها در کنار قوت گرفتن دیدار رئیس جمهور چین و آمریکا امیدواری بیشتری به بازار تزریق کرده است. این در حالیست که کارشناسان احتمال توافق دو کشور را در این دیدار کمتر می‌بینند. کارشناس بخش چین «آی ان جی» در این باره گفت: «ما بسیار مشتاقیم که در حاشیه اجلاس جی ۲۰ یک توافق خوب بین چین و آمریکا صورت بگیرد یا حداقل افزایش تعرفه‌ها را با تعویق همراه کند».

بیشترین شاخص «ام اس سی آی» به میزان یک و هشت دهم درصد به بیشترین میزان از ژانویه  رسیده است. بورس میکروچیپ شانگهانی نیز با یک و نه دهم درصد رشد به بیشترین میزان خود در شش هفته گذشته رسید. میزان بهره اوراق قرضه ایالات متحده آمریکا نیز به میزان دو و یک صدم درصد رسید که بسیار کمتر از میزان سه و ۲۵ صدم درصد نوامبر سال گذشته است.

با تصمیم سران اروپایی نرخ بهره نیز کاهش پیدا می‌کند این در حالی است که احتمال جنگ اقتصادی بیشتر و بیشتر شده است اگر چه احتمال دیدار روئسای جمهور دو کشور چین و آمریکا شدت گرفته است ولی سرمایه گذاران را تنها یک توافق می‌تواند راضی نگه دارد.

«میشل سو» تحلیلگر اقتصادی دوییچ معتقد است: «تغییر در مواضع بانک مرکزی اروپا تاثیرات زیادی بر طلا داشته است. اینکه این توافق بین دو بانک مرکزی یک نمایش باشد بعید به نظر نمی‌رسید. از جهتی احتمالا آمریکا قصد داررد این تردید را در بین خریداران طلا ایجاد کند که نباید ذخایر طلا در اختیار داشته باشند.»

نفت برنت به میزان ۱۵ سنت افزایش داشت و به رقم ۶۲ دلار و ۲۹ سنت رسید در حالیکه نفت خام آمریکا بر افزایش ۲۰ سنتی خود قاطعانه تاکید کرد. همینطور یورو پس از اظهارات دراگی اندکی کاهش یافت و به رقم یک و ۱۱ صدم دلار رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز