خبرگزاری کار ایران

سخنگوی صنعت برق به ایلنا خبر داد:

موافقت 22 استاندار با کاهش ساعت کاری ادارات/ مشترکین کم مصرف بستانکار خواهند شد

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۵۲۵

سخنگوی صنعت برق گفت: علاوه بر وارد مدار شدن نیروگاه‌های جدید و افزایش ظرفیت نیروگاه‌های موجود، اقداماتی تشویق‌محور برای ورود به پیک مصرف برق و جلوگیری از خاموشی در تابستان سال جاری در نظر گرفته شده است.

مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به ثبت رکورد 53 هزار و 334 مگاوات مصرف برق برای روز دوشنبه 26 خردادماه اظهار داشت: زمان پیک مصرف از ساعت 12 تا 16 است تاکید می‌شود که در این ساعات نسبت به کاهش مصرف با تنظیم درجه حرارت کولرهای گازی روی 25 درجه و کولرهای روی دورِ کُند اقدام کنند و این امکان را فراهم کنند همه مشترکین از این نعمت در فصل تابستان برخوردار شوند.

وی درباره اقدامات برای ورود به پیک مصرف برق تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما افزایش تولید است که در این رابطه نیروگاه‌های جدیدی وارد مدار شدند و نیروگاه‌های موجود افزایش ظرفیت داشتند که جمعا حدود 2070 مگاوات تا روز دوشنبه افزایش ظرفیت در بخش نیروگاه‌های حرارتی داشته‌ایم.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: در بخش مصرف نیز برنامه‌های تشویق محور در نظر گرفته شده به این ترتیب که چنانچه که در بخش کشاورزی در زمان اوج مصرف چاه‌ها به مدت چهار ساعت خاموش شوند استفاده کنندگان می‌توانند 20 ساعت بعدی را به صورت رایگان از برق استفاده کنند. در بخش صنعتی با هماهنگی که از روز قبل با صاحبان صنایع انجام می‌شود چنانچه در ساعات پیک مصرف 20 درصد از مصرف خود کاهش دهند می‌توانند از مشوق‌ها برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: این ظرفیت وجود دارد که در بخش صنعتی دو هزار مگاوات و بخش کشاورزی 800 مگاوات با روش‌های مذکور از مصرف کاسته شود.

رجبی مشهدی همچنین گفت: برای بخش ادارات نیز کاهش ساعت کاری را در نظر گرفتیم و در این راستا در سال جاری 22 استاندار موافقت کردند که ساعت کاری ادارات مربوطه خود را یک ساعت زودتر و ظهرها در زمان اوج مصرف یک ساعت کاهش دهند و بعد از این ساعات نیز وسایل سرمایشی و چراغ‌های روشنایی را خاموش کنند، از این مسیر سال گذشته کاهش مصرف قابل توجهی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در صورتی که در اداره مصرف افزایش یابد و رعایت نشود با استفاده از سیستم‌های کاهشی که تعبیه شده نسبت به قطع برق آنها اقدام می‌شود.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای کاهش مصرف برق در بخش خانگی نیز گفت: سیاست‌های ما در این بخش نیز تشویق‌محور است مشترکینی که زیر الگوی مصرف، مصرف داشته باشند و نسبت به سال گذشته مصرف خود را کاهش دهند به صورت تشویقی مبلغی را بستانکار می‌شوند که در قبوض‌شان درج می‌شود. برای مشترکین پرمصرف که 10 درصد مشترکین را تشکیل می‌دهند نیز در صورت عدم رعایت 16 درصد افزایش تعرفه در نظر گرفته شده است تا تشویق شوند که به جمع خوش‌مصرف‌ها بپیوندند.

سخنگوی صنعت برق ابراز امیدواری کرد: با اقداماتی که در بخش عرضه و تقاضا صورت می‌گیرد تابستان امسال خاموشی نداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز