خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو

تحول مناسبی برای آبرسانی روستایی کشور رقم خواهد خورد

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۹۳۰

وزیر نیرو در سفر به شهرستان گرمسار استان سمنان گفت: مسائل مربوط به تامین آب مطمئن و پایدار به ویژه در بخش شرب و صنعت و رفع نگرانی‌های بخش کشاورزی این شهرستان هر چه زودتر به نقطه میان بخشی خواهید رسید.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، رضا اردکانیان در ابتدای سفر یک روزه خود به استان سمنان با حضور در شهرستان گرمسار طی سخنانی شرایط فعلی کشور را بسیار ویژه برشمرد و گفت: هم‌اکنون هم‌آوردی جدیدی در عرصه اقتصادی آغاز شده است و نقطه مقابل ما نیز بزرگترین قدرت اقتصادی دنیا قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در این شرایط باید بر روح و روان خودمان و مردمانمان تسلط لازم را داشته باشیم و شروع نقشه‌هایی که در تلاش برای بهم ریختگی شرایط روحی و روانی جامعه است را خنثی کنیم.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه مردم کشور ما در طی چهار دهه اخیر راه‌های مناسب سازگاری با شرایط را پیدا کرده‌اند، گفت: ثروت بسیار انبوه این سرزمین منابع انسانی آن و هوش خدادادی ایرانیان است. بنابراین در این دوره نیز با پشتکار و هماهنگی سعی خواهیم کرد تا از این گردنه و پیچ نیز عبور کنیم و برگ زرین دیگری در تاریخ مقاومت و همچنین حرکت رو به جلو و توسعه کشور رقم بزنیم.

اردکانیان در بخش دیگری از سخنان به مبحث آبرسانی روستایی و تحولات لازم در این بخش اشاره کرد و گفت: در این زمینه به لحاظ ساختاری جلسات بسیار خوبی در آغاز فصل بودجه داشته‌ایم و روز گذشته نیز نتیجه یک ماراتن جلسات با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را نهایی کرده‌ایم که امیدواریم با تاکیدات رئیس مجلس و پشتیبانی نمایندگان خانه ملت بتوانیم تحول خوبی را در این زمینه شاهد باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئله تامین اعتبارات سد نمرود به شکل ویژه‌ای پیگیری خواهد شد، ادامه داد: امسال تابستان ویژه‌ای را پشت سرگذاشته‌ایم ولی با پشتیبانی تمامی ارکان، مسئولان قوای مختلف، رسانه‌ها و دستگاه‌های ارتباط جمعی و به مدد صبوری و بردباری مردم توانسته‌ایم یکی از خشک‌ترین سال‌های آبی نیم قرن اخیر را با محدویت‌های آب و تولید برق سپری کنیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای تامین مناسب آب و برق تابستان سال آینده از هم اکنون آغاز شده است که امیدواریم با تدابیر صورت گرفته بتوانیم سال خوبی را در پیش داشته باشیم.

اردکانیان در پایان گفت: با اقدامات صورت گرفته در تلاشیم تا مسائل مربوط به تامین آب مطمئن و پایدار به ویژه در بخش شرب و صنعت و رفع نگرانی‌های بخش کشاورزی شهرستان گرمسار هر چه زودتر به نقطه میان بخشی خواهید رسید.

تقدیر نماینده گرمسار از وزیر نیرو برای مساعدت در اجرای طرح‌های آب و برق

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار، آرادان و ایوانکی در مجلس شورای اسلامی از وزیر نیرو برای مساعدت و پیگیری اجرای صددرصدی طرح‌های آب و برق این شهرستان‌ها تقدیر کرد.

به‌گزارش چایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، غلامرضا کاتب امروز در آغاز سفر وزیر نیرو به استان سمنان در نشست بررسی مشکلات آب و برق شهرستان گرمسار که در محل استانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: هم‌اکنون سد نمرود که قرار است آب شرب گرمسار و شهرستان‌های اطراف را تامین کند، 90 درصد پیش‌رفت فیزیکی دارد و با دستور وزیر نیرو و همت قرارگاه خاتم‌الانبیا با سرعت مناسبی در دست پیگیری است.

خط انتقال آب از سیمین دشت به گرمسار از سال 95 آغاز شده و تاکنون 14 کیلومتر تاکنون انجام شده است، اما با دستور صریح شما امیدواریم این طرح با شتاب بیشتری اجرا شود تا تامین آب شرب مردم به تاخیر نیفتد.

وی ادامه داد: در موضوع آبرسانی روستایی در سال 95 قرار شد 3 مجتمع آبرسانی وارد مدار شود و این پروژه‌ها هم نیازمند تحرک بیشتر هستند.

کاتب تصریح کرد: برای اجرای طرح‌های آب و برق این شهرستان تمامی درخواست های ما از وزیر نیرو رسیدگی و اجرایی شده و ما از این موضوع از دکتر اردکانیان قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز