خبرگزاری کار ایران

رئیس جدید سازمان امور مالیاتی:

تغییر قواعد بازی زمینه‌ساز ارتقای نظام مالیاتی کشور است/ اهل باندبازی و حزب‌گرایی نیستم

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۸۴۶

رئیس جدید سازمان امور مالیاتی گفت: برای من شایسته سالاری حرف اول و آخر را می‌زند و اهل باندبازی، حزب‌گرایی و قومیت‌گرایی نیستم و خود نیز عضو هیچ گروه و جناح سیاسی نیستم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، امیدعلی پارسا در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: یکی از اقدامات مهم در راستای مدرن سازی نظام مالیاتی ماده 169 است که نیازمند همکاری هر چه بیشتر هر سه قوه و کل ارکان نظام است این موضوع از نان شب هم واجب‌تر است. ما باید به دنبال توسعه پایدار باشیم که نیازمند حکمرانی خوب و البته استفاده از داده‌ها و اطلاعات مناسب است.

وی ادامه داد:‌ نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی در کشور ما نزدیک به 9.2 درصد است در حالی که در کشورهای در حال توسعه بین 12 تا 18 و برای کشورهای پیشرفته 25 تا 30 درصد است. بنابراین با وجود تلاش‌های زیاد در سال‌های اخیر هنوز این فاصله وجود دارد و باید آن را جبران کنیم که بخشی از آن از طریق تغییر قواعد بازی صورت می‌گیرد از همین روی باید در بسیاری از قوانین و بخشنامه‌ها بازنگری شود. 

وی تصریح کرد: در مورد موضوعات اقتصادی مانند فرار مالیاتی، ارتقای سلامت اداری، افزایش پایه‌های مالیاتی، ... توقعات زیادی وجود دارد باید توجه کنیم که عرصه کار سازمان مالیاتی عرصه توسعه کشور است و همکاران ما با اخلاق، رفتار و قواعد بازی به بنگاه‌ها و افراد آلارم می‌دهند که می‌تواند در پیش‌بینی آینده تاثیرگذار باشد.

رئیس جدید سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر قاعده توسعه دنیا به عنوان قاعده طلایی، فعالیت آزاد، تحت قواعد بازی است که این قواعد باید به صورت شایسته و شفاف تنظیم شوند. این قواعد باید دائمی، از پیش اعلام شده و انگیزه‌ساز باشند تا بازدهی و عایدی، راستگویی بیشتر از ناراست‌گویی باشد.

وی یادآور شد: ما با اقداماتی که در مرکز آمار کشور در زمینه نظام آماری ثبتی – مبنایی داشتیم می‌تواند مورد استفاده همه سازمان‌ها باشند.

وی متذکر شد:‌ برای من شایسته سالاری حرف اول و آخر را می‌زند و اهل باندبازی، حزب‌گرایی و قومیت‌گرایی نیستم و البته خود نیز عضو هیچ گروه و جناح سیاسی  نیستم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز