خبرگزاری کار ایران

هوآوی تفاهم‌نامه اقتصادی با روسیه امضا می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۷۳۴

به دنبال تنش‌ها بین چین و آمریکا و محرومیت هوآوی از بازار آمریکا هم اکنون روسیه با امضای قراردادهای تجاری با هوآوی به نوعی می‌خواهد حمایت خود را از این شرکت اعلام کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک, «کیریل دمیتریوف» مسئول اتحادیه سرمایه گذاری روسیه گفت: «نمایندگان کارآفرینی هوآوی قصد دارند در اجلاس اقتصادی سن پترزبورگ با روسیه تفاهم‌نامه مشترک اقتصادی امضا کنند».

مطابق با لیست شرکت کنندگان در اجلاس اقتصادی سن پترزبورگ، «گو پینگ» معاون شرکت هوآوی تکنولوژی نیز در این اجلاس حضور دارد.

در حالی که در روز جمعه «ولادمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در سخنرانی خود در این اجلاس به نوعی جنگ تکنولوژیک به وجود آمده توسط آمریکا را رد کرد و به ادامه حضور هوآوی در بازارهای جهانی تاکید کرد.

پوتین در ادامه افزود: «اینکه بخواهیم تکنولوژی تنها در اختیار یک ابر قدرت باشد و از توسعه دیگر کشورها نگران باشیم باعث بی‌ثباتی جهانی خواهد شد.»

آمریکا و چند کشور متحد آن در اقدامی شرکت هوآوی را به دزدی اطلاعات اقتصادی شرکت‌ها متهم کردند و همینطور آمریکا این شرکت را از ادامه تجارت با شرکت‌های آمریکایی منع کرده است. شرکت هوآوی اتهامات وارده به خود را رد کرده و هر گونه دزدی اطلاعاتی از سیستم هایش را بی اساس خوانده است.

آمریکا هوآوی را به لیست سیاه تجارت خود اضافه کرده و این شرکت را یک ریسک امنیتی برای آمریکا قلمداد کرده است. بر این اساس چین در یک اقدام تلافی جویانه قصد دارد لیست سیاهی از تجارت با شرکت‌های آمریکایی تدارک ببیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز