خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

نقدینگی به بخش مسکن هدایت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۲۶۱

راه و شهرسازی ضمن تشریح برنامه‌های اجرایی وزارتخانه خود در حوزه ساماندهی به بازار مسکن، گفت: تقویت مسکن روستایی و ایجاد بازار تعهدی مصالح ساختمانی از راهکارهای کلان وزارت راه و شهرسازی برای کاهش قیمت مسکن و رونق به بازار آن است.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نشستی که در مجلس و با حضور رییس بانک مرکزی با موضوع بحث و تبادل‌نظر در خصوص بازار مسکن انجام شد، از پیگیری موضوع مسکن و ساماندهی بازار آن در هم اندیشی‌های مشترک با کمیسیون عمران مجلس خبر داد.
 
وزیر راه و شهرسازی در بیان برنامه‌های اجرایی وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن به منظور ساماندهی بازار، گفت: تکمیل مسکن مهر، طرح اقدام ملی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، تقویت طرح مسکن روستایی، ایجاد ظرفیت‌های مالی جدید، اجرای ماده (۲) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، اجاره‌داری حرفه‌ای، ابلاغ سیاست‌های عرضه وسیع زمین، ارایه بسته پیشنهادی، کاهش التهابات و ساماندهی بازار اجاره مسکن و همچنین ایجاد بنگاه‌های استارت‌آپ معاملات مسکن از جمله برنامه های پیش‌بینی شده وزارتخانه در حوزه مسکن است.
 
عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: در تلاش هستیم تا راهکارهای مناسب را عملیاتی و اجرایی کرده و نقدینگی مناسب را به بخش مسکن، تزریق کنیم.
 
وی مسکن همچنین با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن، دغدغه مردم را برای مسکن تا حد امکان، رفع می‌کند، از دیگر اقدامات را تقویت مسکن روستایی عنوان کرد و توضیح داد: تقویت مسکن روستایی و همچنین ایجاد بازار تعهدی مصالح ساختمانی از راهکارهای کلان وزارتخانه برای کاهش قیمت مسکن و رونق به بازار آن است.
 
اسلامی خاطرنشان کرد: ایجاد بازار تعهدی مصالح با همکاری بانک مسکن و بنیاد مسکن در حال عملیاتی و اجرایی شدن است. هدف از ایجاد بازار تعهدی مصالح ساختمانی این است تا بتوان کارخانه‌های تولیدکننده را نرخ پایین‌تری از بازار، پشتیبانی کنیم و به تولید مسکن موردتقاضای اقشار متوسط و ضعیف دست یابیم.
 
 گفتنی است: در نشست فوق، علاوه بر رئیس مجلس، وزیر راه و شهرسازی و رییس بانک مرکزی، مدیرعامل بانک مسکن، معاون ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حضور داشتند و به بحث و تبادل نظر در خصوص وضعیت بازار مسکن، پرداختند.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز