خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند در گفت‌وگو با ایلنا:

تهاتر کالا با هند در صورت ممنوعیت صادرات نفت و پتروشیمی اجرا می‌شود/ صادرات ایران بیش از وارداتش شده است

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۹۱۵

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند گفت: صادرات ما بسیار بیشتر از میزان واردات است و ما در این کشور پول زیادی داریم. در حال حاضر در قبال صادرات نفت و مواد پتروشیمی، ما دارو، ماشین‌آلات، اقلام کشاورزی و غلات وارد می‌کنیم که انتظار می‌رود ظرف ماه‌های آینده حجم تبادلات دو کشور افزایش پیدا کند.

پرهام رضایی نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند در خصوص دیدار سفیر هند و رئیس اتاق بازرگانی ایران و پیشنهاد تهاتر کالا به کالا بین تاجران دو کشور گفت: در این دیدار صحبت‌ خاصی مطرح نشده و هیچ جزئیاتی در مورد چگونگی اجرای این طرح مورد بحث و بررسی قرار نگرفت. فقط یک صحبت کلی برای روزهای آینده است که اگر شرایط اقتصادی و سیاسی منطقه تغییر کرد ما به این سمت برویم و در نهایت قرار شد در جلسات بعدی جزئیات این گونه مبادلات تجاری به بحث گذاشته شود.

وی اظهار داشت:‌ ما اکنون با هند روابط بانکی داریم و تاجران دو کشور از طریق بانک‌ها مبادلات خود را انجام می‌دهند هر چند هنوز شعبه بانک پاسارگاد در دهلی راه‌اندازی نشده است اما قرار بود با افتتاح آن، کار بانکی تسهیل‌ شود.

رضایی گفت: صادرات ما بسیار بیشتر از میزان واردات است و ما در این کشور پول زیادی داریم. در حال حاضر در قبال صادرات نفت و مواد پتروشیمی، ما دارو، ماشین‌آلات، اقلام کشاورزی و غلات وارد می‌کنیم که انتظار می‌رود ظرف ماه‌های آینده حجم تبادلات دو کشور افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: معافیت بندر چابهار نیز یکی از دلایلی است که دولت تمایل دارد واردکنندگان به سمت تامین کالا از هند بروند .

رضایی گفت: فاصله پنج روزه دریایی با این کشور و معافیت‌ها، هند را به یکی از گزینه‌های مطلوب برای تامین کالا تبدیل کرده است. پیشنهاد تبادل کالا به کالا نیز برای آینده بوده که اگر رابطه بانکی ما قطع شد و یا دیگر نتوانستیم نفت و یا کالای پتروشیمی به این کشور صادر کنیم از طریق صادرات سایر کالاها، مواد مورد نیاز خود را تامین کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز