خبرگزاری کار ایران

جلوگیری از برداشت غیرمجاز 587 هزار متر مکعب از آبخوان‌های ورامین

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۴۳۵

سرپرست امور منابع آب ورامین از انسداد سه حلقه چاه غیرمجاز و به‌دنبال آن جلوگیری از برداشت بیش از 587 هزارمترمکعب آب از آبخوان‌های ورامین خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "محمد داودی" با اعلام این خبر گفت: با تلاش امور منابع آب ورامین و با اخذ دستور قضایی، تعداد سه حلقه چاه غیرمجاز به عمق 90 متر و دبی 46 لیتر بر ثانیه در حوزه عملکرد این امور مسدود شد.

وی ادامه داد: با اجرا و اعمال قانون نسبت به این چاه‌های غیرمجاز سالیانه 587 هزار و 347 متر مکعب در سفره آب زیرزمینی منطقه ذخیره و از خروج این مقدار آب زیرزمینی جلوگیری خواهد شد.

سرپرست امور منابع آب ورامین با بیان اینکه طی هفته گذشته نیز یک دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف و 9  مورد اخطاریه صادر و ابلاغ شده است، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته  ضمن جلوگیری از اضافه برداشت یک حلقه چاه با حجم صرفه‌جویی 43 هزار و 545 متر مکعب، پنج حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شده که اقدامات لازم جهت انسداد آنها در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت دستگاه‌های حفاری زیر ذره‌بین گروه‌های گشت و بازرسی قرار دارد، گفت: امور منابع آب ورامین با قاطعیت و از طریق مراجع قضایی و انتظامی با حفاران و مالکان چاه‌های غیرمجاز برخورد می‌کند، چراکه بهره‌برداران باید در چارچوب قانون نسبت به استفاده از منابع آب اقدام کنند تا آسیبی به منابع این مایه حیات وارد نشود.

داودی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش شبانه‌روزی ماموران امور منابع آب درخصوص انجام صحیح وظایف قانونی خود تاکید کرد: امور منابع آب ورامین به‌عنوان متولی آب در حوزه عملکرد شهرستان و به عنوان نماینده شرکت آب منطقه‌ای تهران با جدیت و بر اساس قانون نسبت به برخورد با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی اقدام کرده و در این زمینه اهتمام جدی خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز