خبرگزاری کار ایران

تحلیل «بلومبرگ» از چشم‌انداز روابط اقتصادی چین و آمریکا

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۷۰۰

در صورت به توافق رسیدن چین و آمریکا بر سر نحوه اعمال تعرفه ها, بازار جهانی نسبت به آینده ی اقتصادی خود امیدوارتر خواهد شد.این در حالیست که کشور های آمریکای لاتین و جنوب شرق آسیا تصمیم به کاهش نرخ بهره بانکی گرفته اند

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، چین و آمریکا در آستانه رسیدن به توافقی جامع در خصوص اختلافات اقتصادی خودشان هستند.

«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید در این‌باره: «دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و شی جینپینگ رئیس جمهور چین  بعد از مذاکرات در واشنگتن تصمیم گرفتند که در آینده‌ای نزدیک به توافقی در جهت رفع اختلافات احتمالی برسند»

توافق احتمالی، بر وجود یا عدم وجود تعرفه‌های اعمالی از سوی دو کشور تمرکز دارد. بازار در صورت به توافق رسیدن دو رئیس جمهور نسبت به اختلافات اخیر این دو کشور خیال آسوده‌تری خواهد داشت.

 

تحلیل «بلومبرگ» از چشم‌انداز روابط اقتصادی چین و آمریکا

 

 «چانگ شو» کارشناس ارشد اقتصادی بلومبرگ می‌گوید: «توافق چین و آمریکا با وجود اختلافات بین این دو کشور و همینطور اختلافات بین آمریکا و اروپا به بازارها  امیدواری خواهد داد.» 

وی همینطور افزود که این توافق می‌تواند بازار چین را آرام کرده و زیر ساخت‌ها را برای یک اصلاح اقتصادی فراهم کند.

 عملکرد اقتصادی  نقاط مختلف جهان

 آمریکا و کانادا 

نرخ جدید اقلام مصرفی که توسط فدرال رزرو در روز جمعه منتشر خواهد شد برای « جرومی پاول»  رئیس این نهاد یک امتحان به حساب می آید تا نشان دهد که نرخ تورم به چه میزان بوده است. مطابق با گزارش‌های بلومبرگ آمریکا افزایش دو دهم درصدی نرخ تورم ماهانه در نتیجه تورم سالانه را به میزان دو یک دهم درصد را شاهد بوده است. «استیفن پولوز» رئیس بانک کانادا اعلام کرد که تورم نسبی حاصل افزایش قیمت سوخت بوده است.

آسیا

بازار های بورس آسیایی به ویژه استرالیا، نیوزیلند، مالزی، تایلند و فیلپین آماده این است که خبر کاهش نرخ های سود بانکی را بشنود. در هفته گذشته کاهش شاخص‌های بورس فیلیپین و مالزی را شاهد بوده‌ایم که کاهش در استرالیا و نیوزیلند نیز محتمل است.

در بازارهای پر جنب و جوش آسیا که اندونزی و فیلیپین با چالش ‌های زیادی مواجه بودند، با تصمیم بانک‌های مرکزی‌شان نرخ سود بانکی را پایین آورده‌اند. سرمایه‌گذاران چینی هم در روز چهارشنبه شاهد انتشار آمار صادرات این کشور خواهند بود که قطعا تغییراتی را در شاخص‌ها به همراه خواهد داشت.

 

تحلیل «بلومبرگ» از چشم‌انداز روابط اقتصادی چین و آمریکا

 

اروپا، خاورمیانه و آفریقا

انتشار آمار تولیدات صنعتی آلمان و میزان سفارشات کارخانجات خودرو سازی مشخص خواهد کرد که ارزش یورو به چه میزان تغییر می‌کند. اگرچه آمار هفته گذشته نشان می دهد که این واحد ارزی از پیش‌بینی‌ها رشد بیشتری داشته است. به موازات این مسئله رشد اقتصادی منطقه یورو و انتشار آمار تورم از سوی پارلمان اروپا بر بازار بورس اروپا تاثیر خواهد گذاشت. در این حین بانک «نورگس» نیز تصمیم به افزایش نرخ بهره بانکی گرفته است.

مطابق با آمار منتشر شده در روز جمعه، بریتانیا شاهد افزایش تولید داخلی خود بوده در صورتی که این کشور به پایان وقت خود برای تصمیم‌گیری در خصوص مسئله برگزیت نزدیک می‌شود. همینطور در آفریقای جنوبی «کریل رامافوسا» رئیس‌جمهوری این کشور تلاش دارد که وضعیت اقتصادی کشور را بهبود ببخشد تا بتواند برای انتخابات آینده پایه‌های قدرتش را مستحکم‌تر کند.

 

تحلیل «بلومبرگ» از چشم‌انداز روابط اقتصادی چین و آمریکا

 

آمریکای لاتین

سه بانک مرکزی در منطقه آمریکای جنوبی سیاست‌های انقباضی در پیش گرفته‌اند. در برزیل بانک مرکزی این کشور نرخ بهره‌اش را به پایین‌ترین میزان تاریخ خود و رقم شش و نیم درصد رسانده است. اگرچه اختلاف‌نظرها نسبت به اصلاحات اقتصادی در این کشور بین احزاب سیاسی مورد مناقشه است.

شاخص بورس شیلی نیز روز گذشته و در پی اصلاحات صورت گرفته از ماه اکتبر به میزان سه درصد از حداقل خود پایین‌تر آمده است. همچنین پرو نرخ بهره بانکی را پس از ۱۴ ماه سختی که اقتصادش به خود دید، به کمترین میزان خود به رقم دو و ۷۵ صدم درصد رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز