خبرگزاری کار ایران

استفاده بهینه از فضا با بهره‌گیری از پارتیشن اداری

کد خبر : ۷۵۹۱۹۸

یکی از محدودیت‌ها در ساختمان‌های اجاره‌ای نبود فضای کافی است که با استفاده از پارتیشن اداری این مشکل قابل حل است.

پارتیشن اداری یکی از ابزارهای مفید و کارا در تقسیم بندی فضاست. بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها دارای فضای وسیع و یک دست هستند که در این حالت کارکنان در کنار هم و در فضای مشترک کار می‌کنند. برای جداسازی این فضا و ایجاد فضای خصوصی برای هر نفر می‌توان از پارتیشن اداری استفاده کرد. پارتیشن اداری در انواع مختلف با قابلیت‌های خاص هر نوع است که بر اساس نیاز و سلیقه مشتری طراحی و نصب می‌شود. یکی از محدودیت‌ها در ساختمان‌های اجاره‌ای نبود فضای کافی است که با استفاده از پارتیشن اداری این مشکل قابل حل است.

پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن اداری یکی از جداکننده‌های مفید برای تقسیم کردن فضاست. این پارتیشن‌ها برای زیباسازی، بهبود فضا و استفاده مفید از محیط کار و اداره است. پارتیشن اداری در انواع و رنگ‌های مختلف و طرح‌های گوناگون با قابلیت چاپ لوگوی شرکت بر روی آن وجود دارد. یکی از مزایای پارتیشن آسیب نرسیدن به فضای کف و دیوارها به هنگام نصب است. کارکنان هنگام کار درون اتاق‌های ساخته شده با پارتیشن تمرکز لازم برای انجام کار را داشته و سر و صدای محیط موجب ایجاد مزاحمت در کار آنها نمی‌شود. در اتاق کنفرانس علاوه بر میز کنفرانس از پارتیشن اداری به منظور ایجاد زیبایی و محیط آرامتر و زیباتر از پارتیشن استفاده کرد. پارتیشن‌ها در اجناس چوبی، شیشه‌ای، فلزی و غیره موجود است. طراحی بر روی آن‌ها می‌تواند منبت کاری، معرق کاری و سایر هنرهای تزیینی باشد که به سلیقه شما در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید شود.

کاربرد پارتیشن اداری

کاربرد اصلی پارتیشن جداکنندگی است؛ استفاده گسترده از پارتیشن ها برای جدا کردن فضاهای داخلی بعد از گسترش فعالیت های حرفه‌ای در محیط های کوچک و فضاهای محدود گسترش بیشتری با این نوع از مبلمان اداری پیدا کرد. در محیط‌های کاری بعد از رواج تکنولوژی و انجام کارها به شکل اینترنتی به سوی استفاده از پارتیشن اداری به منظور حفظ حریم خصوصی کارمندان در عین ارتباط فعال با همکاران به شکل فراگیر استفاده شد. پارتیشن اداری با اشغال فضای کمتر، زیبایی بصری، هزینه کمتر و راحتی نصب به سرعت جای خود را در سازمان ها و گاهی اوقات خانه ها پیدا کرد.

 در گذشته تنها عامل تفکیک کننده در فضاهای داخلی دیوارها بودند و ساخت دیوارها مشکلاتی اعم از: هزینه بالا، زمان بر بودن، مشکلات ناشی از ساخت، عدم امکان ساخت دیوارها در تمامی محیط ها مثل خانه‌های استیجاری را دارا بودند. همین مشکلات عاملی شد تا فرایند شناخت و محبوب شدن پارتیشن های اداری با سرعت بیشتری طی شود. با استفاده از پارتیشن اداری می توانید در کمترین زمان ممکن فضا را مطابق با سلیقه و نیاز خود تقسیم کنید و با ایجاد حس مسئولیت در کارمندان در جهت افزایش کارایی شرکت گام بردارید.

استفاده بهینه از فضا با بهره‌گیری از پارتیشن اداری

 

مزایای پارتیشن اداری

از مزایای پارتیشن می‌توان موارد زیر را بر شمرد:

تقسیم بهینه فضا

تمرکز کارکنان هنگام کار و جلوگیری از سر و صدا

استفاده از فضاهای بزرگ با تقسیم بندی به فضاهای کوچک بدون آسیب به ظاهر ساختمان

امکان تغییر دکوراسیون و نورپردازی در ساخت پارتیشن

صرفه جویی در هزینه تغییرات در ساختمان

قابلیت متحرک و یا ثابت بودن پارتیشن که به صورت موقت یا دائمی قابل تنظیم است.

استفاده از پارتیشن به عنوان جان پناه هنگام بروز حادثه

صرفه جویی در زمان و سرعت ساخت پارتیشن از مزایای مهم آن برای شرکت‌هاست.

کارکنان شرکت‌ها با داشتن اتاق مجزا که با پارتیشن اداری ساخته شده است مدارک و اسناد خود را به صورت منظم بایگانی می‌کنند و احتمال گم شدن یا درهم ریختگی اسناد بسیار کمتر است.

طراحی پارتیشن اداری

در طراحی پارتیشن های امروزی به فرم نیز بسیار توجه می شود. در طراحی پارتیشن ها، می توانید از تلقیق چوب یا ام دی اف با شیشه و فلزاتی نظیر آلومینیوم بهره گیرید. تنوع در مواد این امکان را به طراح می دهد تا طرح های متنوع و متفاوتی را جهت مصارف گوناگون پدید آورد.  یکی دیگر از ابداعاتی که امروزه در طراحی پارتیشن ها توسط طراحان به کار می رود، صلب و یکسره نگاه نکردن به آن است. به گونه ای که پارتیشن های امروزی از اجزای مجزایی همچون باکس ها و طبقات کوچک و بزرگ چوبی و شیشه ای تشکیل شده است که به شکل های متفاوت و متنوع بر روی قیدیا داربست فلزی و چوبی (ام دی اف) مونتاژ می شود و به مجموعه حالتی پویا و متنوع می دهند.

در محیط های اداری قسمت هایی که فعالیت مشخصی در آن انجام می گیرد، توسط پارتیشن های ام دی اف و شیشه ای (که می تواند از نوع سندبلاست باشد) از یکدیگر جدا می شوند. پارتیشن ها می توانند در حالت هایی به صورت یکسره عمل کنند و دو دیوار روبروی هم را به یکدیگر متصل کنند برای مثال با ایجاد یک اتاق مدیریت با استفاده از پارتشین اداری می توان میز مدیریت و سایر مبلمان اداری مورد نیاز اتاق مدیریت را قرار داد. در این حالت، یک فضا به طور کامل بوسیله تقسیم کننده جدا می شود و حالت مستقلی به خود می گیرد. بدیهی است که وجود باز شویی مانند در، برای رفت و آمد نیاز است.

انواع پارتیشن اداری

کاربردی‌ترین پارتیشن‌های موجود در بازار پارتیشن‌های تک جداره، دوجداره و شیشه‌ای هستند. این پارتیشن‌ها در همه فضاها و ساختمان‌ها قابل پیاده سازی و طراحی بوده و با قیمت مناسب در اختیار مشتری قرار می‌گیرند. انواع پارتیشن‌های موجود در بازار علاوه بر موارد فوق، پارتیشن با شیشه‌های سکوریت، پارتیشن ام دی اف، پارتیشن متحرک، پارتیشن شیشه و استیل، بلوک شیشه‌ای و غیره است.

استفاده بهینه از فضا با بهره‌گیری از پارتیشن اداری

انواع مدل های کاربردی و شیک پارتیشن منزل

از پارتیشن منزل می توانید در ساختمان ها با متراژ کوچک و بزرگ استفاده کنید و امروزه پارتیشن ها نقش دیوار های سنگی و آجری را در خانه هایی که دارای پلان باز هستند ایفا می کنند. پارتیشن ها در همه قسمت های مختلف منزل نظیر آشپزخانه و راهرو ورودی و اتاق نشیمن و پذیرایی قابل استفاده هستند و بهتر است طرح و رنگ پارتیشن ها را با توجه به سایر وسایل موجود در دکوراسیونی که قرار است پارتیشن را در آنجا قرار دهید انتخاب کنید تا بتوانید فضایی زیبا و متفاوت را در دکوراسیون منزل خود بوجود آورید. استفاده صحیح از پارتیشن خانگی در دکوراسیون منزل می تواند باعث ایجاد احساس صمیمیت و آرامش در فضای خانه شود.

وظیفه اصلی پارتیشن در واقع جداسازی بخش های مختلف دکوراسیون داخلی در خانه مانند اتاق نشیمن و پذیرایی، بدون استفاده از دیوارهای سنتی گچی است. پارتیشن می تواند از هر مدلی ساخته شود .

معمولا در منازل کوچک شاهد یک پارچه بودن فضای نشیمن با فضای غذا خوری هستیم که شما میتوانید با ایجاد پارتیشن های فانتزی و مدرن در دکوراسیون داخلی منزل ، به ایجاد فضا سازی برای هر کدام از این منطقه ها کمک فراوانی نمایید.

برای ایجاد پارتیشن های زیبا و تزئینی در منزل نیازی به هزینه زیاد نخواهید داشت. فقط کافی است تا با کمی خلاقیت از ارزان ترین مواد، زیبا ترین پارتیشن ها را برای دکوراسیون داخلی منزل خود خلق نمایید.

استفاده بهینه از فضا با بهره‌گیری از پارتیشن اداری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز